söndag 20 april 2008

SHOPPING

Idag har det blivit en heldag i Falun. Det var egentligen tänkt att vi skulle ha hunnit med Borlänge också men det får vi ta en annan dag. Fick i alla fall några timmar för mig själv på stan utan barn och gubbe. Det händer inte ofta. Var på jakt efter många saker, men som vanligt så blir man lite småsnål och tänker att jag tittar någon annanstans. Hade fått många bra tips av Hanna som har bloggen Det stora grå huset. Hittade en del småsaker i olika butiker, men tyvärr inget på loppisen.
Det blev även en sak som jag titta på länge men som jag egentligen tycker har varit alldeles för dyr, nämligen en brödburk från Bruka. Idag slog jag i alla fall till och köpte en. Det beror på att skåpet som vi dag bl. a. har bröd i åker ut i veckan. Där ska vår nyinköpta micro stå.

080419 002

Jag valde den svarta. Har valt mellan den vita och svarta, men nu har jag lyckats övertalat min man att vi ska ha svarta stolar till matbordet, så då tycker jag att det passar med svarta detaljer.

Trevlig helg!

Ullis

2 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Men hallå!
Vad kul att det blev en blogg! Jag ska kolla på inställningarna och så återkommer jag till dig. Din rubrikbild är jättemysig tycker jag...

Ha det gott så länge!
Kram Hanna

Ullis/Leva på landet sa...

Hej Hanna!

Kul att du hittat hit. Rubrikbilden är utsikten från vår altan.

Ullis