lördag 3 maj 2008

EN LITEN FUNDERING

Tack för alla kommentarer igår! Ska gå på jakt efter några ljuslyktor och titta djupt i några kartonger i källaren efter några av farmors gamla böcker. Kom gärna med fler förslag för det blir nog inget gjort där den närmaste veckan.

Har fortsatt att måla idag och ska förhoppningsvis göra sista strykningen i morgon.

Jag har en liten fundering till er alla som donar och fixar hemma. Är ni alltid överrens med era respektive? Tänkte på det som Lotta skrev i sin kommentar igår att det tagit henne tre år att bearbeta sin gubbe.

Som ni kanske läst så är min man och jag inte speciellt överrens om färgvalen, speciellt inte om det vita. Hittills har det varit ok med de saker jag målat då det inte varit några större saker. När jag började gå loss på möblerna blev han mer tveksam.

Blev jätteförvånad i morse vid frukostbordet när jag sa att jag nog skulle måla stolen vid datorn och vår tvmöbel (som gubben byggt och själv laserat i brunt för några år sedan). Han protesterade inte utan bar ner möblerna. Snacka om att jag tappade hakan. Äldste sonen stod bara och mös. Undrar bara vad som hänt, har han gett upp, eller bara insett att det blir snyggt?

Vi får väl se framöver hur det blir. Titta själva,visst blir de här bättre i vitt!

IMG_2185 IMG_2186

Nu är i alla fall köket och matplatsen klart för tillfället. Stolarna ska ju bytas och ev. ska bordet målas (läs mer på Vår matplats). Är lite fundersam över den gröna färgen vi har i runt spegeln på luckorna. Ska fundera till i sommar om det ska få vara kvar eller om det ska bli ljust grå, eller någon annan färg.

Här är lite bilder hur det blev.

080502 013 080502 014 IMG_2184 080502 018 080502 015

Heja Team Cans i Körslaget!! Finalen nästa.

Ha en skön kväll! Kram Ulis

12 kommentarer:

Grodmamman sa...

Här är vi oftast överens faktiskt. Sambon tycker ibland att jag är lite jobbig när jag sätter igång mina projekt, men det dröjer sällan lång tid innan han deltar. Och vi är ofta överens om att det blir bra, även om det tar sin lilla tid ibland.
Kram

Nettan sa...

Nja överens vet jag väl inte om vi är direkt, sambon är av den typen att INGET behöver bytas ut, medan jag är den som helst tar tag i det hela, annars bidde det INGE gjort ;0)
Tycker dina luckor är fina som de är, som sagt en smaksak =0)!
Ha det gott..
Kram Nettan

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Överens och överens...här är det jag som bestämmer ;) tihi

Nej om jag ska vara allvarlig så är det nog så att min make tycker att jag har bra smak och faktiskt håller med mig när jag vill renovera. Jag har dock fått ge med mig på några punkter eftersom han vid något tillfälle faktiskt kommenterade att jag ju jämt får bestämma... Men våra stilar är inte så långt ifrån varandra :)så det känns ganska ok...

Tror faktiskt att möblerna blir jättefina i vitt!

Kram Annica

Hagbacken sa...

Hallå där...jaadu...överens blir man nog aldrig, utan KAN man ska man väl jämka??

I vårat fall så har min sambo flyttat in i MIN lägenhet som då redan var vit..jag vet att jag sa åt honom att jag inte ville ändra på inredningen. Och tack och lov så är han själv inte så intr och bryr sig knappt....

Ibland kan han hitta ngt som HAN tycker är fint, men han låter mig bestämma numera...Förut levde jag med en man som hade mycket åsikter, och det är klart att man blir påverkad då....

Möblerna kommer bli kanonfina vita, det lovar jag!!Skönt att du slapp protester..tror han säkert ger upp till slut då han inser hur mycket du är inne på vitt....

Jättefint kök, ser så hemtrevligt ut!

Heja Cans, de är superb!

Kram på dig!

karofina sa...

godkväll!
du målar och står i ser jag. jag målade om en stor hylla i bok vi har ståendes i källaren, den blev svart. mycket bättre, men det var lite jobb med det. hoppas du lägger upp bilder på hur det blev sen. alltid lika kul att se före och efter bilder :)
ha en skön helg nu!
kram karro!

Livet och träning sa...

Vi är överens allt som oftas båda två tycker om att det händer lite nytt.
Du är verkligen i målar tagen,möblerna kommer bli fina vita..
Kram y.

Ullis/Leva på landet sa...

Tror nog att gubben också tycker det blir bra. Bilder kommr när allt torkat och kommit på plats

Kram Ullis

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå Ullis!

Här finns det ingen gubbe som protesterar. Han säger att det blir snyggt, och blir varje gång förundrad över vilken stor skillnad det blir. Måste även tillägga att han inte är speciellt intresserad av inrdedning. Han brukar säga att jag har bäst öga för sådant... Tur har jag...

Dina saker kommer att bli jättefina i vitt, speciellt stolen!!!

Duken är jättesöt tycker jag!
Kram Hanna

Stina sa...

Min gubbe tycker att allt blir bra. Han brukar hjälpa till också utan att man frågar.:-)

Möblerna kommer att bli superfina.

Lisa kommer nog att ha öppet idag...Kramis Stina

drömmen om vitt sa...

Hallå där! Du ser dom är inte så svåra att bearbeta, sedan tycker han säkert att det blir fint.
Ha det så gott!
Lotta:)
P.s furumöblerna blir nog superfina i vitt.

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket fint hus ni har, man kan inte tro det är fr 70-talet, ser mycket äldte ut! Och vilken go Wimsan ni har! Mari.

Elin - Ett Hem sa...

Vilket stort och härligt kök, fint med den gamla vedspisen!
Min sambo brukar för det mesta inte bry sig, bara jag gör det själv! =) Men han brukar muttra lite när jag kommer hem med loppis och auktionsfynd.
Kram Elin