torsdag 1 maj 2008

VALBORG OCH MÅLNING

I går kväll var vi ner och tittade på brasan här i byn. Tänk att för en gångs skull var det inte kallt och lerigt, utan det var riktigt behagligt. Det blåste dock lite väl mycket och brasan brann ner fort. Det blev ett fint fyrverkeri som avslutning innan vi gick hem.

080501 001

Är ledig fyra dagar nu och har egentligen planerat att röja och fixa på vår övervåning, men jag vet hur mycket det är och det är så svårt att komma igång. Istället tog jag och målade några saker i köket. Så här såg de ut i morse.

080501 002 080501 003

Färgen på dem nu kan ni säker gissa, visst är de vita. Min man kommenterade det när jag höll på och målade. Han sa att Picasso hade sin blå period och jag har min vita. Helt rätt gissat av honom. Bild kommer av köket när de torkat och kommit på plats.

Så länge kommer lite bilder på olika detaljer i vårt kök/matplats.

080501 006 080501 004 080501 007

Ha en skön helg och sköt om er!

Nu ska jag faktiskt börja med övervåningen. Vet att det kommer att bli jättebra när det är klart, men det är tyvärr många timmar dit.

Kram Ullis

3 kommentarer:

Nettan sa...

Ja våran " brasa " brann oxå ner fort för att det blåste så ;0).
Undrar, var har du köpt din matta med stjärnor på ??
Ha det gott..
Kram Nettan

Gårdsromantik sa...

Så ljuvlig utsikt på din logga!
Spännand e att få se resultatet senare.

Kram Maud

Ullis/Leva på landet sa...

Mattan har jag köpt på Gripsholms butik i Insjön. Den är från Siljans mattväveri som ligger utanför Rättvik. Kolla Gripsholm.se så ser du återförsäljare. Du kan också kontakta siljansmattvaveri.se så får du deras återförsäljare. Lycka till!