söndag 8 juni 2008

HELG, DATORKRÅNGEL OCH FARSTUBRO

Det har varit helt underbart väder hela helgen och vi har tillbringat större delarna av dagarna vid badet. Det har blivit väldigt mycket sol och bad. Till och med jag har badat för det har varit 20 grader i vattnet. Varmt för att vara så här tidigt på sommaren och här. Glömde smörja in mig till en början i fredags, så jag har mest sett ut som en tomat, men nu börjar det övergå till brun färg.

Vi har också haft/har stora problem med vår internetuppkoppling. Den har inte fungerat på flera dagar, men just nu fungerar den så jag skyndar mig att göra ett inlägg. Man vet aldrig hur länge det går innan det slår ur. Det blev en tur till biblioteket i lördags så jag kunde kolla alla mail och hinna läsa några bloggar.

Som ni kanske sett i förra inläget så har jag fått en utmärkelse av Linda som har Lantliv i lägenhet. Hon är så himla gullig.

award

Skickar den vidare till Maud som har bloggen Gårdsromantik Havsviken och till Annica som har bloggen Mitt liv - Mina drömmar. Ni är så gulliga och inspirerar mig så mycket. Tack!

Här kommer de första bilderna från min farstubro. Det känns inte som det är riktigt klart där. Bland annat ska det stå något på hyllan under bordet, men jag har inte hittat något. Sedan får vi se vad som mer hamnar där.

080608 008

Har inte målat om något utan det har sett ut så här tidigare också. Har däremot målat rundstaven som vi har som vädringsställning. Den har varit träfärgad tidigare.

080608 009

Det har blivit två ljuslyktor från House doctor, som jag köpt på Små Glädjen. Blomlådan har jag också köpt ny nu. Pelargonen blommar inte just nu, men är full med knopp så det ser mest bara grönt ut. Million bellisarna som är blåa och precis har börjat att blomma syns inte heller.

080608 010

Så här blev bordet. Som ni ser blev det ingen duk. Lyktan och bunken är köpta på Små Glädjen de också. Här blev det både en vit och en röd pelargon tillsammans med murgröna.

080608 005

Nu blommar min pion.

080608 007

Jag har en till favorit i trädgården, min vita klint. I min trädgård är det mest vit klint och den blåa är väldigt sällsynt.

080608 006

Med en bild av min skogsbacke som vi har på tomten önskar jag alla en riktigt bra vecka!

Kram Ullis

33 kommentarer:

Grodmamman sa...

Mysig farstubro ni har. Jag gillar sådana där krukor i zink. Bordet blev jätte fint utan duk.
Kram

Gårdsromantik sa...

Men så glad jag blir! Tack!
Glömmer ju att gratta dig först...du har så mycket fint på din blogg! Idag fastnade jag för den där värdingspinnen - så enkelt och fint. Ser ut som de där man hade i köket för att torka ovanför öppenspisen.

De måste jag bara ha i stugan.

Massor med kramar från Maud

Södralycke sa...

Inget kul med internetkrångel, har ju själv lidit av det i veckan :(

Vad fin den vita klinten är! Visste inte att den fanns i vitt, vi har massor av den blå varianten i vår trädgård :)

Ha en skön vecka, kram Johanna

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej på dig vännen!:)

Stort T A C K för de fina orden, du skulle bara veta hur mycket de värmer!!!

Härliga ljuslyktor från House Doctor du införskaffat. Sådana skulle jag vilja ha jag med. Tror bara maken min skulle protestera hihi. Ljuslyktor är ingen bristvara i det här hemmet...

Bordet ditt är ju så fint där det står utan duk och allt. Fint med en blomma på!

Kram Annica

MiaMaria sa...

Hej Ullis!

Vad fint du har fått det på verandan. Vackert med blommorna och lyktorna.

Grattis till dig!

Visst känner man sig lite handikappad när man inte har möjlighet till datorn...
Men du fick en härlig paus i allafall.

Ha´nu det så gott och njut!
MiaMaria

Sara sa...

Grattis till utmärkelsen, den förtjänar du!
Kram Sara

Livet i träsket sa...

Det blev jättefint utan duk, tänkte just det när du visade med olika dukar förut, att det nog skulle bli bra utan duk... Så fint det blommar hos dig, här har det just börjat spira, var till blomsterträdgården och köpte lite blommor idag..
Ha en bra vecka!!

Mjuka sa...

Grattis till din utmärkelse. Å hså vackra blommor du visar!! Snygga zinkkrukor också
kramar Malin

Hagbacken sa...

Hej Ullis! Vad tråkigt med datorkrånglet, hoppas det ordnar upp sig SNART!

Jättefina bilder du visar...härligt med alla blommor!

Har en klint jag med, men hade glömt vad den hette..min är dock blå..men nu VET jag!

Må så gott! Kram Linda

Galleri Hönshuset sa...

Hej. vad fint det blev, o bordet är kanonfin utan duk. Oj vad det blommar hos er. Ha det gott. Kram Pirre

Englagård sa...

Vi har också haft internetkrångel förra veckan, man blir så frustrerad.

Din farstubro ser så fin och välkomnande ut med fint bord och blommor.
Ha en fin vecka utan internetkrångel.
kram karina

alidas sommaräng sa...

Fint på förstukvisten och visst blev det bra utan duken!Ja den bergsklinten är väl otroligt vacker -gillar skogsbacken också då jag är mycket för det "naturliga". Ha de´Kramar Laila

Lilla Blanka sa...

Hej Ullis!

Fina lyktor och vad fint det blev med pallen!

Ha en jättefin dag vännen!
Mia

Annika sa...

Snygg farstukvist!!! Vad kul det är att få reda på lite mera... Man är ju lite nyfiken på dem man brukar besöka på bloggen.. Kram Annika

lilla h sa...

Grattis till utmärkelsen!!!
Det ser så välkomnande och mysigt ut hos er, och charmigt med den lilla skogsbacken!
Kram Helena

Stina sa...

Jättemysig farstubro. Vackra bilder. Kramis i värmen...trots blåst.;-)

karofina sa...

åh vad fina blommor, en del av mina har nog torkat ut nu den här veckan när man inte har varit hemma och vattnat :( hoppas det kommer några regnigar dagar snart bara för att återställa allt lite...
kram!

drömmen om vitt sa...

Men så fin farstu och så mycket fint du har där. Grattis till utmärkelsen.
Ha det gott.
Lotta:)

Lavendel & Romantik sa...

Ser bara så mysigt ut,och bordet är så fint..hoppat att det fixar sig med datorn..Kram/Majsan

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Ullis!

Vad fint det var på farstubron! Tycker det var jättefint utan duk på bordet. Lyktorna såg spännande ut tycker jag....

Den pionen är precis samma som den jag fick sabbad i min trädgård. Två stycken med över 40knopp totalt.... Suck. Tre stycken blev kvar, och jag har tagit in varenda en.

Den vita klinten är ju jättesöt... Har själv bara blå, som jag INTE är så förtjust i. Men den får hänga med ett år till...

Ha en härlig vecka!
Kram Hanna

Livet och träning sa...

Grattis till din utmärkelse.
Så fint du har gjort på din farstubro bordet blev fint utan duk.
Det är bara sååå jobbigt när inte datorn fungerar.
Ha en bra vecka kram ylva.

vitating sa...

Hej!
Tack för din kommentar! Visst var det smultronstället vi var på, det är såå mysigt där, jag älskar söderköping. Låter som du har mysiga minnen där ifrån!Härlig blogg du har, rubriksbilden ovan visar verkligen det underbara med landet jämfört mot stan!

Kram Maria

Södralycke sa...

Hej igen! Kikade på din rullgardin i sovrummet, vad fin den blev! Jätteläckert med linnetyg!

Kram Johanna

Linneagården sa...

Hej svejs. Jo, här är det regn & blåst idag me. Jag tog bilden på häggen i helgen, innan de blommade ut...
Vi har oxå vingel med internet.upkl. jobbigt!!

Trevlig kväll /madelene

Mitt liv - Mina drömmar sa...

hejhej igen!

Ja dotterns missar jag faktiskt. Maken få representera familjen, sjäv är jag på jobbet och packar och leker lekar med alla...vi kan liksom inte göra något vettigt för allt befinner sig i kartonger...

Förstår att du inte får närvara på 14-åringens avslutning...*fniss* hur skulle det se ut med mamma på plats...såååå skämmigt:)

kram Annica

Lisa på Furutorp sa...

Hej Ullis!

Visst har vädret varit helt underbart här i Dalarna, Falun hade ju varmast i Europa häromdan!

Är imponerad av din pion! Min har bara små knoppar än så länge, måste ta lite bättre hand om den, vattna den till exempel...

Må så gott!
Lisa på Furutorp

marita blücher sa...

Hej Ullis, Så fint du har det på din härliga veranda och vilken blomsterprakt i din trädgård ! Den vita klinten var verkligen vacker. Vi har också haft en längre period med mycket sol och värme, men lagom till skolavslutningen har vädret svängt om så det känns riktigt kyligt - typiskt eller hur ?
Tusen tack för din rara kommentar på min blogg.
Kramis/Marita

Stina sa...

Kramis gumman! Kom gärna och hälsa på när du kan. Kramis

Hagbacken sa...

Nu tror jag minsann hon bytt första-bilden i inledningen? Den var fin iaf!!

Kraam!

Stina sa...

Puss:-)

Mjuka sa...

Glömde nog säga att det var så fint bord utan duk!!
kramar igen
Malin

MiaMaria sa...

Visst är det ett toppen fynd.....

HA´det så gott!
MiaMaria

Anonym sa...

Vilken vacker vy på din startbild. Himla söt katt med. kram Katta