fredag 13 november 2009

GRIMGÅRDEN

Det hör ju inte till vanligheterna nu för tiden att det kommer ett inlägg här. Enormt mycket på jobbet och en riktig hösttrötthet gör att det inte alls blir mycket tid vid datorn.

Fick ett brev på posten igår och det gjorde mig glad. Det var en broschyr från Gunilla som har Grimgården. Den ligger i den lilla byn Berg en bit utanför Leksand.

skanna0001

Skannade av den så kvalitén är som den är. Gunilla öppnar sin gulliga lilla butik nästa helg. Har ni vägarna förbi Leksand måste ni bara ta en sväng dit.

skanna0002 - Kopia

Hon har fått in massor med nyheter så det ska verkligen bli spännande att se vad det är. Får ta med mig kameran när jag åker dit och fota lite. Vill ni se bilderna som jag tog inför förra julen så kan ni klicka här.

skanna0002

Ha nu en riktigt bra helg och sköt om er.

sign

29 kommentarer:

Malmkakan sa...

Hej! Va kul att höra från dig! Tack för tipset om Grimgården. Kommer ihåg att du tipsade om det förra vintern, men jag hade aldrig vägarna förbi. Får försöka i år för det verkar vara otroligt mysigt och mycket vackra ting.

Hoppas det lugnar ner sig snart för dig och att du får det lite lugnare runt advent när man verkligen vill boa och mysa med familjen.

Trevlig helg!
Kram, Cecilia

Grodmamman sa...

Som sagt, kul att höra ifrån dig!:)
Låter himla mysigt att åka till Grimgården. Skulle så gärna vilja åka på någon julmarknad och hade tänkt att åka på en i helgen. Problemet är att maken tar bilen till bandycup imorgon och kommer hem på söndag.
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh, det låter som en underbar julmarknad, tack för tipset!! Mari.

Stina sa...

Detsamma till dig du söta gumman. Kram Stina

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Skönt med ett livstecken ifrån dig, vet att det är mycket nu!

Vad mysigt, nästan så man önskade man bodde lite närmre Dalarna:)

Kramkram
Annica

Penseldraget sa...

Önskar dig desamma vännen =)
kram pia

Home No.1 sa...

Hej=)

Önskar dig också en toppenhelg!

Kram Annica.

Bygatan sa...

Men så kul att hon ska öppna. Ska absolut försöka ta mig dit framöver. Har varit dit en gång och det var verkligen hur mysigt som helst!

Önskar en trevlig helg!

Kram Lena

Hagbacken sa...

Å det verkar mysigt, återigen synd att man inte har körkort!

hoppas du piggnar till snart, men lovar att du inte är ensam om att vara hösttrött :(

Kram Linda

Anonym sa...

Grimgården ska jag tips mina döttrar om, de bor ju i Falun.

Ha en riktigt skön helg min vän.

Kram Eva-Mari

Viveka i Bläckhornet sa...

Så mysigt det såg ut på förra årets julmarknad hos henne. Skulle gärna tagit en tripp dit om inte avståndet var så långt.

Önskar dig en fin helg tillbaka.

Kramar Viveka

Englagård sa...

Det verkar härligt med julmarknad i så fin miljö. Här börjar julmarknaderna snart stå som spön i backen också, det blir bara fler och fler för varje år som går. Man hinner ju inte besöka alla tyvärr.

Ha det gott och hoppas att du snart blir piggare. Kanske ett D-vitamintillskott skulle funka för dig? Det gör det för mig i alla fall.

kram Karina

Sussi sa...

Va kul med julmarknad och att hon kommer ha öppet alla dagar. Då kanske det finns chans för mig att åka dig också :)

Här är det också fullt upp, blir inte så många blogginlägg längre. Tiden räcker inte till! Trivs iaf väldigt bra på CO :)

Sköt om dig!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå såå kul Julmarknader är ju såå mysigt!!!!
ha det såå fint!!!

♥Kram o go kväll Millan♥

Vitt är vackert sa...

Oj vad längesen det var jag var här och hälsa på! Ledsen, bloggrundorna ser inte ut som förr längre...Är nästan aldrig runt längre och spanar...
Vilken mysig julmarknad det låter som! Tyvärr lite långt för mig att åka... Hoppas du hittar nåt fint att köpa med dig!

Ha en mysig Söndag!
kram ellinor

Katta sa...

Önskar dej en trevlig söndag och en bra vecka, kram Katta

MiaMaria sa...

Hej!

Det låter ju underbart med julmarknad, detta kan du ju inte missa.

Ha en bra vecka Ullis!
MiaMaria

Millygarden sa...

Ser ut att bli en trevlig utflykt om du åker dit förståss!
Har ett tipps på en trevlig butik i Tällberg som heter Coutry homes där ska du kika in och bra priser dessutom. hon har många kända desigprylar med rätt höga priser men en hel del gammalt och nytt med helt rätt prisbild. Hälsa ifråm mig!

Kram Marina

Vardags-mirakel sa...

Synd att jag inte bor närmare, verkar jättekul att besöka butiken. Ser fram emot dina bilder därifrån! Kram Eva.

Ingmarie sa...

Tack för tipset...min mor o far ska till Dalarna o hälsa på släkt o vänner så jag har tipsat dom...
Allt gott till dig!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Ja den här tiden ÄR det mycket i jobbet, så jag förstår dig till fullo.

Vad mysigt med julmarknad! Här blir det om två helger och med Tomtarnas Vinterspel. Ska bli härligt!

Ser att du har en Buick, här "bor" en Charger -69:a så vi har varit i Rättvik, kanske har våra vägar redan korsats?!

Kram från Eva

LillaFlisan sa...

Attans att man bor så långt bort!

dEt ser så vackert ut.

Ha en störtskön vecka!

Kram

Flisan

Anonym sa...

Trevligt att se lite bilder ifrån Dalarna :-)

Som sagt, kanske hamnar där om ca 1 och ett halvt år.

Kram!

Marie//Tekla Maräng sa...

Har förståt att du har mycket runt dig just nu, därför är det så kul att höra ifrån dig.
Vilken härlig inbjudan och vad fint det ser ut att vara. Ett riktigt mys ställe.
Kram:)

Vecka - Vecka sa...

Vad mysigt det ser ut!

Ibland finns inte tid för bloggen helt enkelt, men vi finns nog kvar här, dina läsare.

ha en skön fortsättning på veckan!

Kram, Lotta

Vita små hjärtan sa...

Hej Ullis!
Vad roligt med en inbjudan! Det är ju så mysigt med julmarknader!
Ha en bra dag!
Kram Agnetha

Mjuka sa...

Mysigt med en inbjudan!! Kan tänka mig att det är mysigt där!
Kram Malin

Anonym sa...

Hej på dig du!
Meddelar att jag lägger ner min blogg pga brist av tid och ork.
Men jag hoppas på återseende!
Kram
Cissi

ingelalala sa...

Mysigt med julmarknad!
Det var länge sen jag kikade in. Passar på att önska dig en trevlig helg
Stor kram till dig