fredag 4 december 2009

FREDAG

Jag undrar verkligen vart veckorna tar vägen. Det känns om om de går fram i expressfart. Nu är det ganska lugnt på jobbet men det blir en topp igen det allra sista innan terminen är slut.

Det har nu kommit lite snö så det är mycket ljusare här och lite julstämning börjar faktiskt infinna sig.

Ser fram emot en hemma helg med städning, tvätt och bak (hur man nu kan göra det:)). Har gjort pepparkaksdeg idag när jag kom hem från jobbet så nu kan sönerna baka i helgen. Vi får väl se om det blir några lussebullar också, för mellansonen har läxa från hemkunskapen att baka något med jäst. Ska faktiskt bli skönt att få lite ordning här hemma.

024

Det går åt mycket ljus här hemma just nu så det fick bli en hel hög i en zinkburk som jag köpte förra julen.

002

Förra helgen blev det lite planteringar gjorda. Här väntar jag på att min vita amaryllis ska slå ut. Hoppas att det blir lagom till jul. Planterade i mormors en gammal skål.

006

Även här har jag använt mormors en gammal skål. Denna är det hyacinter i.

009

Flera har frågat vad jag gjorde med mitt hjärtformade zinkfat som jag fått av min vän i vita gåvor och här är resultatet. Det blev ljus, mossa och några små dekorationer.

014

Denna ljusstake köpte jag för ett tag sedan men det har inte kommit fram förrän nu. Mossa, blåbärsris, rödrutigt band och ett kors. I bakgrunden står en burk som jag köpte på Stinas loppis i somras. Den väntar på att fyllas med pepparkakor. De lär väl tyvärr inte bli långvariga där i då alla barnen  (+ maken) älskar pepparkakor.

Önskar er alla en skön helg och andra advent!

sign

20 kommentarer:

Vitt är vackert sa...

Åå va mysigt med lite snö! Hoppas den får ligga kvar fram till jul! Vilka fina planteringar å grejer du fixat! Jag håller helt å hållet med dig. -Dagarna rusar frami expressfart, man hinner inte med
Ha en skön helg iallfall, du med!
Kram Ellinor

Britt sa...

Lite avis blir jag ju när ni har fått snö... Här hade vi lite kallare några dagar och vacker rimfrost men nu regnar det igen.
Men till jul kommer snön, det har jag beställt!

Vackra blomarr. du har gjort. Julmysigt!

Kram britt

Home No.1 sa...

Hej ja håller med om att veckorna rusar!

vad fint du har gjort=))

Trevlig helg.
Kram Annica.

LillaFlisan sa...

Ja, du Ullegulle!

Om du skulle tröttna på att vara pedagog( vilket man väl aldrig lär göra, hahahha) Så kan du ju lätt få jobb som florist!

Du gör så fina arr.

Kram och trevlig andra advent!

Flisan

Hanna sa...

Fina bilder.
Hanna

Det vita dårhuset sa...

Hallo där Ullis

Vi försökte också baka igår men det gick lite åt skogen *fniss*. Det blev i alla fall lussekatter att dekorera med ;-)

Och här går det också en MASSA ljus. Ska till Ikea på onsdag och lassa på mig ett x antal så jag klarar mig ett tag......

Hoppas du har en trevlig lördag! Kramen Erika

hemtrevnad marie sa...

Å, så fina blosteruppsättningar du gjort...här börjar hyacinterna sjunga på sista versen, så det får bli nya snart...maken kom dock hem med två amaryllisar igår, så det saknas bara mossa på dem...när det nu ska sluta spöregna så man kan hämta det??
Så fin er hall blev!!
Ha en fin 2:A ADVENT!
KRAAM

Lantligt i stan sa...

Härligt med snö! Fina arrangemang med både amaryllis och hyacinter! Fint blev det även på zinkfatet. Här finns det fler som gillar pepparkakor, strykande åtgång är det. Ha en mysig andra advent!
Kram Anki

Sussi sa...

Vilka fina planteringar du gjort.
Håller med om att tiden bara gasar förbi...fydår va dagarna går fort.
Idag har jag iaf hunnit pynta lite här hemma :)..o vart på julmarkand i Insjön

/Sussi

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja här har vi också fått en massa snö. nu får jag väl på skallen när jag säger att jag inte längtat efter den :o

Så fint du har pyntat överallt.

Kram Viveka

Tinnar och torn sa...

Hejsan!

Tack ska du ha och ha en riktigt god jul du med med massor av mys!
Kram Petronella

MiaMaria sa...

Hejsan!

JA nu rusar det bara som vanligt denna tid inte alls så kul!!!
Snö låter ju underbart, saknas verkligen här nu när det bara regnar...

HA en skön advent!
MiaMaria

Hallon & Blåbär sa...

Åh, jag vill ju också ha snö.

Fina arrangemang du ordnat.

Ha en bra 2:a advent!

Compact Garden sa...

Vad härligt med snö..det närmsta vi kom den var förra helgen då vi var på lisberg, där man tagit i med den konstgjorda :D...

Men hemma hos er verkar det vara julmys på hög nivå så ha en riktigt skön kväll Kram Anne

Målargården sa...

Så fint du pysslat. Alla gör vi vad vi kan för stämmningen. Hoppas du haft en mysig 2a advent. / Kram Eva-Mari

Viola sa...

Lyckos dig...snö..det är en bristvara här nu för tiden..rar saker du fått fram till advent, hoppas nu helgen blev skön så du har lagrat energi för sista veckorna, kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Så fint du fått det omkring dig Ullis!

Hoppas allt bakande gått bra!

Kram Annica

♥ cloudberrie ♥ sa...

Ja visst är det så att veckorna bara susar iväg i en rasande fart. men just nu känns det ganska skönt att tiden går fort. Jag längtar efter julledigheten.

Vad fina blomster & ljus arrangemang du har gjort.

Kram från Eva

Helena sa...

Så fint du julpysslat! Själv har jag inte hunnit med pysslet riktigt, ska ta tag i det när vi får lov....Jo, jag trivs jättebra på skolan! visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig av skolan när jag började,så förväntningarna var inte så höga. Mycket praktiskt, det passar mig!
kram Helena

♥ Fyra årstider sa...

Å vad fint du har gjort. Jag ska pynta färdigt i helgen, sedan får min man säga vad han vill.
Kram Lotta