torsdag 4 mars 2010

Vårkänslor

Här fortsätter vi att vara lediga och idag är det första dagen som alla är riktigt pigga. Skönt, men ändå trist att det då är så lite kvar av lovet. Vi får hoppas att det blir ett bättre påsklov istället.

Jag har faktiskt fått lite vårkänslor. Tänk att solen har skinit i flera dagar nu, helt underbart.

0101

Mina tulpaner som jag köpte sist är mycket mer flikiga än vad de brukar vara. Det här är vår.

0031

Vita pärlhyacinter som är på gång att börja blomma. Det är också vår.

0032

Min ena Mårbackapelargon har börjat blomma. Ännu mer vår.

Känns som väldigt mycket vår på en gång helt plötsligt:)

Ett annat säkert vårtecken är att katten börjar släppa päls och det har hon gjort nu. Helt plötsligt så kan man börja borsta bort massor. Till och med hon tror på våren.

Mitt målningsprojekt är klart för denna gång, men nu behöver jag hjälp av maken med det sista innan det är klart. Tyvärr så har han fått så ont i ryggen av all snöskottning på jobbet så nu vet jag inte om han kan hjälpa mig i morgon. Kan kanske fixa det själv med lite handledning av honom.

Önskar er alla en riktigt bra helg lite i förskott!

signatur hjärta

26 kommentarer:

Grodmamman sa...

Härliga vårtecken, nu längtar man verkligen!:)
Skönt att ni är friska nu igen, även om lovet snart är över.
Kram

S o F sa...

Tack och detsamma till dig Ullis - alltså Trevlig Helg!

Himla fina tulpaner - Me like!

Varma hälsningar!

Home No.1 sa...

Hej! ja visst är det underbart snart vår!!!!
Önskar dig också en fin helg!
varm kram Annica.

Vitt är vackert sa...

Vilka härliga bilder. Vårigt och grannt. Visst är det härligt med solen! Men snön smälter alldeles för sakta...
Jag köpte en penna för att skriva på textil med, på Panduro. 12:- kosta den tror jag. Med tunn och bra spets.

Ha ett forsatt skönt lov!
Kram Ellinor

mig & alice sa...

Hej vännen.

Vad trist att ni också varit sjuka, nu när ni är lediga.

Tur att påsklovet kommer så snart inpå då :-).

Visst vad det Tulavippan jag var på i söndags. För det mesta tycker jag att det är ganska dyrt där...men ibland kan man ju faktsikt fynda och det är härligt att det är så stort....spänningen byggs ju liksom upp medans man går där.
Man vet ju aldrig när det stora fyndet dyker upp :-).
Hoppas att ni får vara friska och pigga över helgen iallafall.

Kraam
Melinda

Cilla sa...

Hej Ullis! Du har något kul att hämta hos mig

Cilla♥

Linruz sa...

Många härliga vårtecken hos dig ser jag.
Ha en fin helg.
Kram Lina

Levindas Värld sa...

Vackra blomster och härligt med vårkänslor! De börjar komma så smått, med värmande sol och fågelkvitter samt alla blommor som nu är till försäljning :)

Ha en riktigt fin helg du med!

Hallon & Blåbär sa...

Visst är det härligt att man trots all snö ändå kan ana en liten liten vändning =)

Hoppas du får en toppenhelg!

Marie//Tekla Maräng sa...

Vårtecken kan man inte få för många av och detta inlägg ger mig verkligen hopp om att våren är på väg om en lite långsamt.
Trevlig helg Marie:)

promenader på landet sa...

Hej vännen och vilka fina blommor visst börjar man känna lite vår i luften nu! Vilket fint Ullis hjärta du avslutar med! Kram Maria

Helena sa...

Vad härligt med lite vårblommor...tänk att idag fick man verkligen vårkänslor av solen, fastän det är så mycket snö!
kram Helena

Lilla huset på prärien sa...

Hej kära du! Vad underbart med våren och vilka känslor du visar här - blir härligt glad och varm av att läsa och morgonsolen skiner in på mig :)

Kram Jenny

Ofelias Hus sa...

Härligt med vårkänslor!

Här skiner också solen och det är sååå underbart...energin kommer tillbaks och allt känns lättare!

Tråkigt att familjen fick vara så sjuk under lovet...men som du säger så kommer påsklovet snart...

Ha en skön lördag!

Kram,
Anette

här är gudagott att vara sa...

Vilka vårtecken.
Pelargon som börjar blomma, lyllos.
Haregott!

Viola sa...

ville titta in och önska fortsatt skön helg, snart är det påsklov vet du...:) kram

♥ Fyra årstider sa...

Visst är det härligt med alla blommor nu.
Kram Lotta

Ingrid sa...

Man piggar ju på sig rätt rejält bara solen kikar fram så där ibland. Det blir lättare att stiga upp om morgonen också när det är ljust ute.

~Livet i byn

Skomakartummen sa...

Visst är det härligt när solen börjar titta fram, den värmer sååå skönt också. Synd bara att man måste tvätta fönster... annars ser jag inte den vackra solen *ler* härlig helg till dig kram sari

Anonym sa...

Nu får vi leta vårtecken... du har redan hittat en hel del hos dig. Mårbackan så söt, uj vad jag längtar efter pelargoner!

Spännande med målningen, vi får väl se resultatet när du får hjälp med det sista?

Ha en skön söndag.
Kram Eva-Mari

hemtrevnad marie sa...

Å, här vart det vår!!
Tur att ni börjar pigga på er nu i allafall...här har lilleman blivit hostig och förkyld igen...du frågade om kökstapeten ,den kommer från Sandbergs och heter Edvin, jag tror kollektionen hette Katarina,men är inte säker, ha en fin söndag vännen!
kraam

Linda sa...

Fina bilder! Ja, visst är det underbart! Solsken och dropp från takrännor, snart är våren här.

Kram!

Interiörboden sa...

Hej Ullis!!

Ja, visst är det härligt med solen!! Man blir så mycket piggare och det är såå skönt!!

Ha en jätte bra söndag!!
Kram Sandra/Interiörboden

Hanna sa...

Så mycket fint blommor.
Kram
Hanna

Bygatan sa...

Vackra vårblommor du har hemma! Det var veckor sedan jag hade pärlhyacinter eller någon tulpan, det är ju såå fint!

Hoppas din helg varit bra! Själv har jag jobbat.

Kram Lena

TUSEN VASER sa...

Nämen oh vad härligt! Man blir så glad av att se dina bilder:)