söndag 2 maj 2010

Mera kök

 

Helgen är snart slut och det känns som om den varit lång och avkopplande. Kanske för att det inte har varit några “måsten”. Valborgsmässoafton bjöd på bra väder och det var faktiskt ganska varmt även på kvällen. Gårdagen däremot bestod mest av regn. Bra tillfälle att bara få vara inne och greja. Fastnade med att göra om lite här på bloggen, kändes som om det var evigheter sedan jag ändrat något. Är inte riktigt klar, lite kvar att göra. Blev också lite fixat på min klass blogg.

Idag har det varit soligt och fint, men blåst som bara den. Alltså helt perfekt torkväder för tvätten:). Har också kommit ut på en riktig långvända med stavarna.

Har kunnat fota lite mer i köket idag, och tänkte därför bjuda på en annan vinkel än jag gjort tidigare. Flera bilder på resten av köket får komma under veckan.

Före:

001111

Vedspisen och spisen står bredvid varandra. Bredvid spisen står kylen. Det är dåligt med avställningsytor när man lagar mat. Trångt att laga mat.

Efter:

00111

Kylen är flyttad så nu finns det en bänk på andra sida spisen också.

Före:

00222

Här syns kylen, den gröna glasfiberväven och hyllan ovanför ingången. Denna gjorde att det kändes som om taket var jättelågt när man gick in i köket.

Efter:

0161

Samma vinkel, men det är mycket luftigare nu. Mikron har hamnat i en betydligt bättre arbetshöjd nu. Har fått ett skåp till över den men också ett rejält underskåp.

     0031

Här är det stället som det är mest tapet på. Eftersom det är så liten yta så gör det inget att det är mera mönster än tidigare. Hyllan fick inte heller komma upp igen.

Det var köksbilderna för denna gång. Börjar nu lugna ner sig på jobbet så jag hoppas att det ska bli lite mer bloggande nu och att det inte ska dröja ända till helgen innan jag får till ett nytt inlägg.

Jag önskar er alla en riktigt bra vecka!

signatur hjärta

19 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Vilket kök:) Vedspis *suckar avundsjukt*
Så bra att ni har kommit på bättre lösningar så det blir mer arbetsyta:) Jag väntar med spänning på fler bilder!
Kram Susanne

Snäckskalsdalen. sa...

Så fint det blev. Snyggt och praktiskt. Det skall bli kul att se mera.
Agneta kram

Linruz sa...

Stor skillnad, betydligt luftigare.
kram Lina

Grodmamman sa...

Mycket bättre efteråt!:)
Det är bl a detta med bänkyta på varje sida av spisen som vi har funderat på. Nu blir det en något mindre på ena sidan, men jag hoppas att det blir bra!
Önskar att jag kunde fixa lite mer med min blogg själv!:)
Kram

Ingrid sa...

Jättefint och vilken skillnad!!

En vedspis skulle jag så gärna ha i köket, det blir så mysigt om inte annat.

~Livet i byn

Cia sa...

Hej!
Jag är ny att blogga om hus o hem. Välkommen att hälsa på hos mig!
Cecilia

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken skillnad! Smart och snyggt!

Kram Annica

Sara Mårtensson sa...

Hejsan!
Vad roligt att ni har fixat om i köket! Så fint det blev :-)
Vill också ha ett hus och ett kök som jag kan få fixa i ;-)
I vårt förra hus hade vi inte heller mycket plats vid spisen då kylen stod brevid så jag förstår att du tycker att det blev bättre nu!
Kram Sara

Hem och Lycka sa...

Blev jättebra och fint!

kram

Sara sa...

Är superavundsjuk på er fina vedspis :-) Köket är så fint!
Kram

Annika Christensen sa...

Ohh vad jag önskar att vi hade plats till en vedspis..
Så fint du har det.
Annika

Viola sa...

Vilken förvandling, så fint det har blivit, det måtte ni vara nöjda med, kram

Penseldraget sa...

va kul o se före o efter bilder, vedspisen är underbar...tycker jag känner igen lilla lådan =) hoppas du får en skön vecka
kram pia

Anonym sa...

Snyggt, praktiskt och harmoniskt!

Ha en fortsatt bra vecka.
Kram Eva-Mari

chokladblomma sa...

Vad fint köket blev!! Ljust och luftigt! Härligt!
Ha det gott!
Kram

Anna sa...

Vilken skillnad! Det blev otroligt bra!

Sunnanvind sa...

Åh vad skulle man inte göra för en sån vedspis... Jättefint!

//Carina

Gardenhouse sa...

Oj så fint och så mycket större det ser ut att bli. Så fint med vedspisen kvar, den svart och det andra ljust.
Vad mycket du har hunnit i helgen, både nytta och nöje.
Bloggen blir också fin i ny designe.
Ser fram emot fler köksbilder!
Kram Sussi

Mjuka sa...

Wow vilket lyft det blev! Sitter här och planerar kök i mina drömmar!
Kramen Malin