lördag 12 juni 2010

Sommarlov…..

 

….solen lyser skönt
Sommarlov, gräset är så grönt
Himlen blå, vill jag nå, när jag fångas utav vinden
Sommarlov
Sköna sommarlov

Så fick barnen sjunga igår och nu har de äntligen fått sitt efterlängtade sommarlov. Efter sommaren är det dags för yngsta sonen att börja högstadiet, var har tiden tagit vägen?

0371

Idag får vi istället sjunga ..

….regnet det bara öser ner och jag är så blöt om både skor och strumpor. Här blir det det innedag hela dagen ser det ut som. Hinner kanske runt och läsa allt som jag har missat hos er de senaste veckorna när dygnen har varit alldeles för korta i min värld.

Jobbar några dagar nästa vecka sedan får jag också semester. Ska bli så skönt. Här inne har det inte varit mycket aktivitet på sista tiden, och jag har också missat att bloggen har passerat 50 000 besökare. Får fundera på om det kan bli en tävling så småningom kanske.

3731

Ska försöka göra inlägg lite oftare nu när det börjar lugna ner sig. Samtidigt hoppas jag att sommaren ska komma rejält så att man kan vara ute och njuta så mycket som möjligt.

0311

Önskar er alla en riktigt skön helg.

signatur hjärta

37 kommentarer:

Grodmamman sa...

Här regnar det från och till och blåser massor. En riktig innedag, som vi verkligen hade behövt för att komma iordning lite mer här hemma, men idag ska vi fira min mormor som fyllde 90 år i tisdags. Hoppas att ingen oförutsett dyker upp imorgon utan att vi kan köra på då istället!:)
Ha ett underbart sommarlov nu!
Kram

Lilla huset på prärien sa...

Hej Ullis!

Ja här öser det också ned. Solen kikar fram lite mellanåt just idag men då blåser det så att jag håller på att blåsa omkull :)

Vackert med skolavslutning ändå. Sonen har på tisdag. Jag ska ha kameran med mig i högsta hugg!

Ha en skön semester!

Kram Jenny

Penseldraget sa...

här får vi oxo sjunga regnet de bara öser ner...
grattis till dina 50000 visst är de kul när mätaren tickar på =)
ha en skön helg
kram pia

Min plats i solen sa...

Hej Ullis!

Vad härligt att sommarlovet äntligen är här. :)

Här har det också regnat i flera dagar nu. Men livet känns ganska gott trots det. :) Jag hoppas att ni kommer att få en härlig sommar med mycket sol, bad och lek och bus. :)

Kram Lotta

Viola sa...

Regnet det bara öser ner och jag är både blöt skor och strumpor...den schlagerdängan dök upp när jag läste ditt inlägg...inte bättre här med eländet dessutom storm...ha en skön helg, kramen

S o F sa...

Åh, vilka underbara buketter Ullis - S O M M A R.
(även fast det regnar här för 6:e dagen i följd)

Idag har maken "sprungit" runt med gräsklipparen på förmiddagen när det höll upp några timmer.
Tur att han gjorde det då, för nu är det ÖSregn som gäller.

...å jag kollar på fotbolls-VM och bryr mig inte det minsta om vädret.

Ha det gott!

Marie//Tekla Maräng sa...

Det verkar regna i snudd på hela Sverige idag.
Fast ibland är det skönt med sådana här inne dagar.
Vad skönt att du bara har ett par dagar kvar till semestern.
Kramar Marie:)

Vita Falkens Lantliv sa...

Kul med 50000 besökare:) Grattis!! Den sista bilden du visar ser jag lite av en trädgårdsgång. Den skulle jag vilja ser med av;)
Ha en skön helg!
Kram Susanne

Millygarden sa...

Underbar blombukett....sommar, sommar, sommar så vackert! underbart att våra barn äntligen fått sommarlov.

Kram Marina

Gardenhouse sa...

Ja visst är det härligt för barnen att ha sommarlov, och att ha semestern inom ett snart räckhåll.
Ja visst springer tiden ifrån en, min yngsta gick ut åttan nu och fick betyg för första gången...
Så underbart med syrener.
Ha en skön helg, kram Sussi

Det vita dårhuset sa...

Grattis till alla besökare!!
Visst kan man önska det fanns dubbla timmar på dygnet ibland...:/
Och nu till sommaren vill man ju göra annat än att blogga kanske ;)

Nicodemus var mjölkallergiker de första 3 åren och nu är Noel det med. Så det kommer inte som en chock *ler*
Det enda jag kan sakna är gräddfilen (tacos) och creme fraich. Men annars tycker jag inte att det är så stor uppoffring med mjölkfritt.
Värre är det för syrran som är gluten!! Fy fasen för att äta detta gummibröd....

Ha det gott i regnet min vän :o)
Kramen

Det vita dårhuset sa...

Det gör jag så gärna Ullis!
Natti :o)

Anonym sa...

Önskar dig ett långt och skönt sommarlov! Kram Eva-Mari

Ingmarie sa...

Klart man måste få vara ute nu när det ska vara sommar...MEN VART ÄR DEN?
Härlig att de små liven nu äntligen får lite ledigt!
Allt väl hoppas jag..

Kramen från mig

Home No.1 sa...

Hej Ullis! Ja njut av sommaren den är alltför kort blogga hinner man sen!
Kram Annica.

Cilla sa...

Hej Ullis!

Skönt för dig med sommarlov. Passa på att njuta av ledigheten när den väl börjar.
Hoppas att solen kommer snart. Vi här nere har också regn hela tiden...

Cilla♥

NICOLINAS BONING sa...

GRATTIS till alla besökare:-)

Nä, inläggen duggar inte tätt här heller, men vad gör man när tiden inte rktigt räcker till för alla måsten och även lite annat oxå...

Åren går fort, vi har inte en enda unge kvar i någon skola.
Äldsta dottern (25 år)har sökt in på förskolelärarutbildning så då får man en skolunge igen...fniss...;-)

Hoppas att det slutar regna snart för nu är jag trött på det här pinkandet, och inte mår blommarna bra av för mycket blöta heller...suck...men det blir nog sol till veckan ska du se.
Man får passa på att njuta av värmen och solstrålarna på rasterna under veckorna när man jobbar:-)

Kramar Birgitta

Hallon & Blåbär sa...

Härligt för barnen med sommarlov, bara att hoppas nu att lite sommarväder vill infinna sig. Det kommer nog lagom till din semester =).

Härliga syréner!

Ha en bra kväll!

Anna sa...

Det är ganska skönt att inte ha något planerat! Men vi vill så gärna komma iväg innan det drar igång för fullt här nere.

Det kanske blir Gotland för er i sommar då!

Katta sa...

Ja vart tar tiden vägen? Min son börjar femman nu och många av hans kompisar slutade presis femman och kommer inte att gå kvar på samma skola till hösten, det känns konstigt. Visst vill man vara ute så mycket som möjligt på sommaren men ibland kommer ju regnet och kallblåsten och då kan det vara skönt att vara inne och fixa eller blogga. Ha en fin sommar, kram Katta

drömmen om vitt sa...

Hej hopp! äntligen på banan igen efter datakrångel...och ser att jag missat en massa fint så nu får jag ta igen det.
Ha en bra vecka!Lotta

Vitt är vackert sa...

Åååå så härligt med sommarlov. Vill också ha! Men man undrar ju lite vart sommarn tog vägen. Hoppas den kommer tillbaka snart...
Till canvastavlorna använde jag vanlig svart permanent penna, från Bokhandeln.

Ha en bra dag!
Kram Ellinor

MiaMaria sa...

Hejsan Ullis!

Hoppas att helgen varit bra...och grattis till de 50000 besökarna...

HA en skön vecka!
MiaMaria

marita blücher sa...

Hej Ullis,
Tack för din rara hälsning hos mig. Det har varit en ganska hektisk (och nervös) tid inför gårdagens succé med Inspirationsdagen. Ingen av oss hade ens vågat drömma om att så många trevliga kunder skulle strömma till ! Till och med dottern blev överväldigad av loppisförsäljningen som var hennes ansvar - jätteskoj. Det här får vi göra fler gånger ! Sommarvärmen vill inte komma till oss heller, det blåser och regnar om vartannat och temperaturen ligger kring blygsamma 10-12 grader - nu får det minsann snart vända !
Önskar dig en skön vecka.
Kram/Marita

Viola sa...

Tack goa du för dom orden, dom värmde ska du veta, vilken peppning jag fått, helt otroligt, ha en fin dag, kram från din bloggvän VIOLAN

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka absolut underbara sommarbilder du har med i ditt inlägg, jag njuter så av att titta på dom!
Ha det gott, kramar
Agneta

Levindas Värld sa...

GRATTIS till så många besökare, va kul!

Ja snart är det semester för min del också, har bara 4 dagar kvar att jobba nu :)

Sen ska det bara NJUTAS massor!!!

Men vi får hålla tummarna för att värmen och solen kommer snart för den vill man gärna ha på semestern.

kram-kram!

Unknown sa...

Ett jätteGRATTIS till alla dina besökare. Inte konstigt att du har haft så många besökare då du bjuder på läsvärd text och underbara bilder.

Lite sol och lite regn tja mest regn det kan jag hålla med om men JAG lever på hoppet, sommaren kommer

Kram Lotta

Dicksonska våningen sa...

Ja, hoppas att sommarvärmen kommer på riktigt snart!

Så spännande att det snart blir nytt badrum :) Kolla gärna in plastmattorna för det fanns en del att välja mellan som var riktigt snyggt.

Ha det!
Kram Annika

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hehe. Jag har inte heller koll på min räknare...sedan min försvann huxflux slängde jag ju bara in en som räknade upp till 10.000... noll koll kan man väl säga...

Kram Annica

Gardenhouse sa...

Önskar en trevlig första vecka på sommarlovet!
Kram Sussi

Stina sa...

Ja, visst är det kallt! Som bara den!
Undrar om det blir en sommar med värme i år.;-) Kram Stina

Ingrid sa...

Sommarlov, det är inte illa det!! Jag har ett tag kvar att jobba och sedan blir det semester från förskolan men lite jobb i butiken.

~Livet i byn

Sara Mårtensson sa...

Så härligt med sommarlov för barnen :-) Det är en speciell känsla då man tänker på skolavslutningarna och de mysiga sommarsångerna.
Grattis till de 50 000 besökarna! :-)
Så skönt att du får semester snart och vi får hoppas på bättre väder! Här var det vara 8 grader imorse..
Kram Sara

Skomakartummen sa...

grattis till 50000 besökare. Ja vart tar tiden vägen med våra små... skönt att man själv inte blir äldre *fniss* Ljuvligt med sommarlov hoppas värmen kommer tillbaka snart för i dag var det verkligen kallt. Kram sari

Annika sa...

Ha ett hääärligt sommarlov..... synd vi inte bor grannar för då kunde vi pysslat kronor ihop...:) igår blev de mer smörblomskransar också.... ja barnen de växer o min minsta börjar på högstadiet te hösten... de andra ska vi inte tala om hur gamla dom är....:) nej nu måste jag hasta på jobb..:) Kram Annika

Hanna sa...

Här fick vi sommarlov i tisdags.
Kram
Hanna