fredag 1 oktober 2010

Snurrigt

 

Fredag igen. Ännu en vecka som har passerat utan att man har hunnit märka det. Det man märker är i alla fall att det blir mörkare och kallare ute. Får mysa inne med många tända ljus istället.

När jag var ute idag och skulle fota några saker fick jag genast sällskap. Klart att Wimsan skulle vara med på bild också. Yngsta sonen tycker att hon är med alldeles för sällan här på bloggen, så vi får väl göra något åt det nu då.

0101

Hon hittade en bra stubbe att posera på.

Det jag egentligen skulle fota var något helt annat och lite snurrigt. I somras gjorde vi ju om på tomten och sådde en massa ny gräsmatta. En del har vi sparat där det ska få växa lite mera som en äng. Där sådde vi i en blomsterängsblandning.

0011 

Så här ser det ut just nu. Som en riktig sommaräng fast det är i början av oktober. Dessa blommor har inte alls förstått vilken årstid vi har nu ;)

0141

Vallmo och blåklint, får påminna mig om den sommar vi har haft. Får mig genast att börja längta till våren och sommaren igen.

I helgen måste jag försöka ta reda på lite i trädgården. Kanske blir det också ett besök på Rättviks marknad, vi får se.

Hoppas att ni alla får en trevlig helg vad ni nu hittar på!

signatur hjärta

14 kommentarer:

Grodmamman sa...

Härligt med sommarblommor i oktober!:)
Här har veckan också gått fort, men det har varit mycket arbete. Hoppas att nästa vecka blir bättre, så att jag kan få lite gjort här hemma.
Ha en bra helg!
Kram

Det vita dårhuset sa...

Men va underbart med blommande blomster NU!
Klart katta ska vara med osså....är ju en del av familja ju ;)

Kramar på dig denna ljuvliga fredags kväll vännen :)!

Nanna sa...

oh en sådan söt kisemis!

Vitt är vackert sa...

Va härligt! Naturen lever sitt eget lilla liv.
En så fin katt ni har! Klart den ska va med i bloggen!

Ha en riktigt go helg!
Kram Ellinor

Sara Mårtensson sa...

Vad mysigt med en egen blomsteräng :-)
Jag sådde också blommor som jag trodde skulle komma i sommar men de kom nu i höst. Jag plockar in dem och njuer av dem inomhus :-D
Vem är den där Linda som hade samma sjukdom som mig? Skulle vilja läsa hennes blogg :-)
Ha en fin helg!
Kram Sara

skifferhuset sa...

Vad fin din blomsteräng är, ja sanerligen så längtar man till sommaren fast den var ju här för inte så länge sedan! Ha en skön lördagskväll! Kram Iréne

Anna sa...

Vilka härliga bilder! De andades verkligen sommar! Mysigt med rättviksmarknad! Hälsa Dalarna från mig

♥ Fyra årstider sa...

Hej söta Ullis
Vad fint du har det mitt i hösten och vilken ståtlig son:)
Kram Lotta

Nyanser av vitt sa...

Vilken fin äng ni har fast det börjar bli kallt. Er utsikt är underbar. Hoppas du hittar några fina fynd om du far til Rättvik
Agneta

Stina sa...

Så fina bilder och den på katten var ju för härlig.:-) Kram Stina

Nyanser av vitt sa...

Tack snälla för fin kommentar. Ha en fin söndag.
Här skiner solen på oss.
Kram

Helena sa...

Så fin katt ni har, klart hon ska vara med på bloggen!
Ha en bra vecka/ Kram Helena

Livsnjutaren sa...

Du får njuta av sommaren in i det längsta ser det ut som,)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vilka härliga bilder! Wimsan ser så härlig ut där hon sitter. Jag känner en saknad efter min Jamsse när jag ser henne sitta där.

Kram Annica