lördag 14 maj 2011

Helg

Tänk att det redan känns som om våren har varit här jättelänge, men så är det ju inte. Här är det nu 110 som gäller i allt. Tänk att det står inte på förrän det är sommarlov nu.

Hemma händer det inte mycket alls och bättre blir det ju inte när man dras med en envis förkylning. Börjar i alla fall få tillbaka lite av orken, men hostar så mycket på nätterna så sömnen blir lidande.

0051

Så här såg det ut här om dagen efter åska och regn. Tänk om det är som sägnen säger att man hittar en kruka guld där regnbågen går ner. Skulle kanske ha tagit en tur till ön och tittat Blinkar.

0061

Blev en ny blomma här om veckan. Hittade vid samma tillfälle krukan som var precis en sådan som jag letat efter för att ha på verandan.

00311

Hittade även denna söta lilla karaffen/kannan när jag köpte krukan. Kommer att bli perfekt att ha mjölken i vid mysiga fikastunder i sommar. Matchar dessutom mina större karaffer som vi har till saften.

Både krukan och den lilla kannan är köpta på Lantliv i Leksand.

Tack för alla kommentarer som ni lämnar fast jag är så dålig att kommentera hos er just nu. Hoppas verkligen att tiden kommer tillbaka till det snart.

sign

8 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jag har två riktigt tuffa veckor framför mig, bl a p g a att vi ska jobba in den 3:e juni då förskolan har stängningsdag. Just nu hade jag hellre jobbat den dagen, men när den väl kommer vet jag att jag kommer vara jätte glad över att få vara ledig fem dagar i rad!:)
Tråkigt med din förkylning. Jag har antagligen haft lite ont av all pollen en tid nu, men jag börjar känna mig bättre nu. Hoppas att du snart är frisk igen!:)
Kram

Cilla sa...

Vi har oxå åska och regn om vartannat här i Skåne. Fast regnet är välbehövt!
Hoppas snart solen skiner på er snart igen1

Cilla♥

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken vacker bild med vyn och regnbågen, du bor så vackert så det liknar ingen sort!
Fina krukor och kannor du hittat.
Agneta kram

Black Iris sa...

Ja vad vackert du bor..
Tänk om du missat en kruka med guld nu när du inte gav dig iväg:)
Fina prylar du handlat. Det är alltid roligt med nya prylar till hemmet..

kram Maidi

Annica sa...

Tittut:) Det är bara osynliga jag som tar mig en titt på de fina saker du handlat!

Jag var uppe i Falun i lördags på kalas:)

Kram Annica

Stina sa...

Jag fick ju en hjärtanpåtråd av dig för några år sedan. Den lever än.:-)

Ja, jag trodde att pollenskrotet skulle vara borta något sånär i alla fall efter allt regnande, men icke sa nicke.
Blir också sur, för man kan inte vara ue som man vill. Kram Stina

Ingela la la sa...

Trist att du är hängig..

Hoppas att du hinner njuta lite av den här tiden fram till sommarlovet, den tycker jag faktiskt bäst om :)

Kram

Anna sa...

Jobbigt med förkylningar! Jag har ockå hostat och hackat i nästan 2 veckor. Första dagen idag som jag känner mig riktigt piggelin.

Den första bilden var ju helt fanastatiskt! Som tagen ur en sago!