torsdag 4 augusti 2011

Sommar, sommar, sommar……

 

Vilka härliga dagar och kvällar vi har, nu är det verkligen underbart att ha semester. Blir inte mycket tid vid datorn nu heller. Tar nog igen det med råge i höst……

Denna vecka är det Classic Car Week i Rättvik så vi har varit där vid några tillfällen. Bland annat så var det ju cruising där i tisdags.

När vi åkte hem åkte vi via Tällberg, och fick se en härlig solnedgång. Samtidigt så åkte Gustaf Wasa förbi nere på Siljan.

0381

Nu har vi i stort sett gjort klart äldsta sonens rum. Lite smågrejs kvar innan det är helt klart bara. Istället har vi nu satt fart med mellansonens rum. Där är det “bara” målning av väggar och tak, så det hoppas jag att vi är klara med innan jag börjar att jobba igen på torsdag.

Bilder på rummen kommer, liksom på lite annat som är fotat, men det spar vi på för denna gång.

sign2

19 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Vacker bild över Siljan.
Classic Car i Rättvik ville maken åka på (och jag) men tyvärr jobbar han så det får bli nästa år.

Kram Susanne

Liselotte sa...

Jättevacker bild på solnedgången!
Ha så sköna dagar nu innan det är dax för jobbtajm igen..
Kramar från Liselotte <3

Sara sa...

Fin bild :-) Ja, nu är det snart dags att jobba igen, man får njuta till dess.

Hanna sa...

Ha en fin helg.
Kram¨
Hanna

Grodmamman sa...

Vacker bild!
Ska bli kul att se sönernas rum sedan! Här är tanken att vi ska göra om lite i dotterns rum nu i höst. Kräver dock en stor rensning först och den drar jag mig för.
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Mmmmmm, vackert. Jag förstår att jag för några år sedan hade fått för mig att vi skulle flytta till Rättvik....var t o m där och tittade på hus, jag är fortfarande helt dårad av trakten.
Agneta kram

promenader på landet sa...

Underbar solnedgång från en underbar plats! Må så gott vännen kram Maria

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vackert!
Det blev inget Dalarna i sommar. Vi har väntat på besked om äldsta dottern kom med på Anna Haag & Emil Jönssons läger i Gesunda, men hon kom inte med. Så i år blev det inget Dalarna. Annars är classic car week en favorit! Vi har bott på lite olika ställen - Bjursås, Leksand och Mora när vi varit ner. Det är så vackert överallt runt Siljan! Skulle kunna tänka mej en stuga där.

KRAM från Eva

Stina sa...

Spännande med rummen. De blir säkert superfina.:-) Kram Stina

Cilla sa...

Vilken härlig kvällsbild! Här i Skåne har vi fått en riktig regnperiod nu, så de sköna sommarkvällarna är som bortblåsta.

Cilla♥

Unknown sa...

Hej!
har varit på semester, så det har varit lite si och så med kommentarer och inlägg :)
Jo jag bodde i Avesta, så runtomkring där har jag tillbringat de första 5 innan vi flyttade till Nora.
Nu bor jag uppe i härliga Hälsingeskogarna sen ett bra tag!
Ska bli spännade att se lite bilder på "bara målningen"..hihi.
Ha det gott!
Kram Helena

Gardenhouse sa...

Vad skönt att du njuter, renoverar och gör utflykter precis som semester ska vara...
Kul med jätte "bilträffen" vi kom dit en gång utan att veta att det var... snacka om chock och svårt att få plats på campingen.
Kram Sussi

Anna sa...

Som vanligt bjuer du på fantastiska bilder från vackra dalarna!

Jag såg aldrig ditt svar angående stockrosorna! Men vill du ha frön så skickar jag gärna!

Kramen från ön!

HannasHörna sa...

Hej! Åh vilken vacker bild. Härliga sommar öder, kom tillbaka:) hoppas att du har det bra på jobbet. Kram

Ingmarie sa...

Vackra Tällberg glömmer jag inte i första taget!
Vi var där för några år sedan med döttrarna.Kommer speciellt ihåg den vackert målade telefonkiosken...finns den kvar?

Stora kramen från mig

Vita små hjärtan sa...

Så kul att åka lite i finbilen! Vi har aldrig varit med till Rättvik, fast det är många härifrån som åker.
Kram Agnetha

Elzie sa...

Det låter som ni har en härlig, men "jobbig" semester, haha. Skönt att få i ordning det man tänkt sig.
Här är det inte alls varmt och skönt. Igårkväll hade vi lite drygt 10 grader varmt och det blåste rejält, så då satt man helst inne i husvagnen. Trodde aldrig jag skulle säga det här, men jag längtar faktiskt hem nu!! På söndag kör vi hem och då har vi att göra i trädgården. Den ser hemsk ut och jag befarar att det är jag som får göra det mesta!!
Hoppas du har en skön kväll.
Kram Elzie

linnea-maria sa...

Visst har det varit en härlig sommar. Jag kramar ur det sista ur min sista semestervecka. Kram /Therese

In my house sa...

Jaaaaaa kul att ses, å få ett ansikte bakom bloggen :)

å tack för att du tänkte på oss :)

kram kram josse