fredag 2 december 2011

Julmarknad på Grimgården

Tänk att det redan snart är andra advent….. tiden bara flyger iväg just nu. För två helger sedan var det dags för Gunilla på Grimgården att slå upp portarna för årets julmarknad. Givetvis var jag tvungen att åka dit och njuta en stund. Är alltid lika mysigt att komma dit.

Här kommer en hel del bilder därifrån. De är klickbara om du vill se dem i större format.

012100310041005100610101011101310191annons

Har du inget speciellt för dig i helgen och är i närheten av Leksand så har du möjlighet att titta in på Grimgården du också.

I söndags så såg det ut så här hemma hos oss……det var väl lagom till första advent.

0151

Av detta har vi ingenting kvar just nu, men de ska visst vara på gång nästa vecka säger de som vet.

Önskar er alla en riktigt bra helg och 2:an advent!

signatur hjärta

11 kommentarer:

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Hej Ullis,

asså....vilken UNDERBAR julmarknad!!! Där hade jag velat strosa omkring med dig och bara njuta av allt fint. Säkerligen skulle jag tokshoppat oxo för jag såg marros på bilderna jag ville ha ;-)

De fina zinkstrutarna med hjärtan upptill, köpte vi på en julmarknad förra helgen, ska se till att fota dem :-)

HA en fin andra advent!

Själv jobbar jag hela helgen så jag ska njuta av ledigt på måndag :-)

Kram Helena /Franska Liljan

Levindas Värld sa...

Åååh vilken underbar julmarknad det verkar vara, riktigt gammeldags känsla får jag av bildena du visar :-) Härligt!

Ja den där snön som kom i några dagar är ju puts väck här också. Det skulle va bra fint med ett lagomt täcke av snö igen, sådär puderfint och lätt :-)

Kul att höra att det verkar vara på väg igen - nu håller vi tummarna för att det inte blir för mycket bara!

Trevlig helg och 2:a advent på dig med!

Solstrimmor sa...

Vilken underbar snöbild! Här har vi inte sett en enda flinga än. Men idag är det åtminstone 4 minus så kanske det väntade regnet blir snö?
Grimgården verkar ha en massa vill-ha-godsaker:)

Ha en skön andra advent.
Kram Eva-Mari

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Inte en gnutta snö här... men mig gör det inget då jag bara tycker det är jobbigt när man ska pendla med bil till jobbet! Men för julkänslans skull så vore det lite trevligt med iallafall ett tunt lager snö!

Jättefina saker. De där zinkstrutarna skulle gärna få flytta hit!

Kram Annica

Ingela la la sa...

Vad härligt med både lite snö och julmarknad!
Hoppas att ni får mer snö :) Här regnar det bara.. jag tror knappt vi har haft minusgrader än..

Kram

promenader på landet sa...

Hej goa bloggvän! Önskar att jag bodde närmare Leksand, för julmarknaden ser verkligen mysig ut! Ha en fin andra advent! Kram Maria

promenader på landet sa...

Hej vännen önskar jag bodde närmare Leksand, för julmarknaden ser jättemysig ut! Ha en fin andra advent stor kram från Maria

promenader på landet sa...

Oj nu blev det visst flera kommentarer, men det såg ut som den första inte gick in:)

chokladblomma sa...

Ser supermysigt ut! Julmarknader är något visst.
Kram

Levindas Värld sa...

Riktigt mysig julmarknad det där :-) Jag ska på julmarknad här i krokarna på söndag och den ligger på en jättemysig plats så det ser jag fram emot :-)

Önskar dig en skön och trevlig helg!

Black Iris sa...

Mmm, vad mycket mysiga inspirerande bilder du visar..
Önskar att vi också fick lite snö nu till Jul.

Kram Maidi