torsdag 1 mars 2012

Njuter

Denna vecka har vi haft sportlov här. Det kända uttrycket är ju “Vi hade i alla fall tur med vädret” har verkligen stämt detta lov. Solen har visat sig från sin bästa sida och det är bara i måndags vi inte såg till den. Veckan har gått åt till att bara vara och fylla på energi med många långa härliga power walks med trevligt sällskap, samt att göra så lite som möjligt.

0161

På trappen till härbret ska jag sitta och njuta nu när våren kommer.

0131

Lite hopp om våren är det här i Dalarna också.

I måndags blev det en tur till Borlänge för lite shopping. Hade planerat att titta efter nya gardiner till köket på Rosa huset. Hittade en som jag tyckte skulle passa utmärkt i köket, men 649:-/st och jag skulle ha tre tyckte jag var lite för häftigt. Tur att de har så mycket tyger så jag köpte likadant tyg till tre gardiner, förhänge under bänken och duk för i stort sett samma summa som en gardin kostade.

Har alltså fått tillbringa ett antal timmar i sällskap med symaskinen också för att få till det men nu sitter de på plats i alla fall. Det bästa av allt var väl att köket blev storstädat på samma gång. Nackdelen är ju att jag ser hur det ser ut i övriga huset nu, men det får vara ett tag till.

0111

Så här såg det ut före. Lite randigt tema. Dessa gardiner är jag nöjd med sedan tidigare. Bara att byta banden för att ändra, men har haft dem så länge att jag kände för att ha något nytt att byta med.

0131

Det nya temat blev rutigt i vitt och grått. Har ju grått sedan tidigare i köket så det var ett ganska lätt val.

0151

Så här blev min variant då. Det som skiljer originalet är att det var en hjärta av en blomslinga mitt på det vita, men det känns inte helt nödvändigt.

0141

Matplatsdelen av köket. Vi fixade ju köket för bara något år sedan med lite ny färg och tapet, men det skulle vara så skönt att även fortsätta med väggen med glasfiberväv som sitter på väggen från matplatsen bort i allrummet. Sedan behövs golvet också fixas. Undra tro när det går att lura maken till att göra det……..

Nu är snart detta lov slut och som vanligt har man inte alls hunnit det man planerat. Men det är faktiskt helt ok för jag har ändå haft det så bra.

Önskar er alla en riktigt skön helg, lite i förtid…..

signatur hjärta

14 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Jättefint! Å härligt med städat!
Lycka till med lurandet!!!!! Fniss..
Ha det så gott vännen!
Kram Agnetha

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättefint Ullis är man bara lite händig kan man komma billigare undan:)

Kram Annica

alidas sommaräng sa...

Oj vad snyggt det blev. Du får "lura" maken med lite list som vi tjejer besitter. Lycka till och ha en skön helg! Kram Laila

Tanja sa...

Så himla jättefint Ullis!!! Ha det bäst!!

Rosor och Pioner sa...

Snyggt!
Ha det gott
Kram Susanne

Levindas Värld sa...

Va härligt med lov, speciellt när vädret har visat sig från sin bästa sida :-)

Va duktig du är på att sy gardiner, de är ju hur fina som helst! Ja nog kan man komma billigt undan om man kan sy själv, gardiner kan verkligen vara snordyrt ibland!

Önskar dig en fin helg!

Min plats i solen sa...

Vad härligt att vädret visat sig från sin allra bästa sida under ert sportlov så att ni har kunnat njuta riktigt ordentligt. :)

Ta hand om dig!

Kram Lotta

Black Iris sa...

Vad härligt att ni fick så bra väder under lovet.
Jättefint och fräscht har du det i köket..

Kram Maidi

Vecka - Vecka sa...

Fint! Har också tänkt sy nya gardiner till vardagsrummet. Typ något i den stilen i linne.. Men det finns ju en del annat att sy också och personligen tycker jag att gardiner är något av det tråkigaste.. Men ska försöka :-)
Trevlig helg!
Kram, Lotta

♥ cloudberrie ♥ sa...

Du har det så fint hemma hos dig, hemtrevligt.

Här har vi haft lov i veckan och jag har mest bara varit. Det har varit lite för högt tempo ett tag och jag kände att jag bara behövde få vara.

KRAM från Eva

Ingrid sa...

Så underbart med sportlov, just nu skulle jag behöva en hel månadslov för att vila upp mig. Men jag är tacksam för helgerna.

~Ingrid

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Ullis!!

helt underbara gardiner! är vag för grått och som du skriver perfekt som bas och sen bara byta band efter humör och årstid!

Vad roligt att du vill vara med i min utlottning!! :)
Tre lotter är dina!! Lycka till!

Varma kramar ifrån sanne

Anna sa...

Ja, Dalarna bjöd sannerligen på strålande väder förra veckan! Vi njöt till fullo!

Jag jobbar på en friskola som heter Guteskolan! Var jobbar din kompis?

Krusidull sa...

Hej Ullis
Åh så längesen det var o tänk att vi har bara träffats live 1 gång!!
Sitter gärna på trappen till ditt härbre i vår ;). Fattas bara lite friskpiller...
Varma kramar till dig
Krusidullan