lördag 14 april 2012

Trädgårdsmässa

Tänk att då blev det ett inlägg här igen…… Tack alla för era söta kommentarer trots att jag lyser med min frånvaro både här och när det gäller att kommentera hos er.

Nu har jag snart haft en veckas påsklov. Det går alltid så fort när man är ledig. Har i alla fall haft en bra vecka där jag hunnit både storstäda hela huset med fönsterputs och allt, till att bara ha det skönt och lata mig. I torsdags tog maken och jag en dagsutflykt till Ikea. Var faktiskt hans förslag och jag förstå varför……. han skulle lämna lite bilgrejer hos en han känner som bor i närheten.

I går fredag var det trädgårdsmässan i Stockholm som fick sig ett besök, men denna gång tog jag med en kompis istället. Hade trott att det skulle vara mera växter än vad det var, men lite inspiration blev det i alla fall.

Här kommer ett antal bilder därifrån.

1

2

3

4

5

Köpte både lite växter och annat kul, men det har jag inte hunnit att fota. Får väl se till att fota dem så har jag ju en anledning att göra ett inlägg snart igen….

Här hemma njuter jag åt att det börjar att blomma så smått både här och där. Ett exempel är pärlhyacinterna.

0071

Ett annat ställe det växter så det knakar på är hos rabarbern. Man kan undra när det är dags att göra den första rabarberpajen.

0281

På måndag börjar jobbet som sagt igen. Kommer att bli intensiva men kul veckor de som är kvar till sommarlovet. Är mycket på jobbet som kommer att hända framöver, blandat med det vanliga som man ska hinna med innan terminen är slut. Kan inte fatta att det alltid går så fort den här perioden.

signatur hjärta

11 kommentarer:

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Sååååå mycket fint mässan bjuder på :-) Kram kram Helena /Franska Liljan

Ninnis sa...

Har faktiskt besökt dina trakter under denna vecka...=)

Tack för ögonfröjden från mässan för oss som inte kunde ta sig dit.

Ha det bra...<3

Kram Ninni

LissAnna sa...

Så fint det såg ut på mässan.:-) Kram Stina

Millygarden sa...

Härliga vårbilder.....jag njuter!
Hos oss är det helt vitt idag och värsta vinterdag ute!

Skit samma för jag är ändå inne och städar på veckans första lediga dag!

Ha en fin dag!
Kram Marina

Elzie sa...

Vilka bilde rdu bjuder på. Hade varit kul att se det i verkligheten!
Ha en fin dag.
Kram Elzie

Hanna sa...

Denna veckan har jag lite recept vecka, välkommen att titta in.
Kram
Hanna

Black Iris sa...

Härliga bilder du visar.. Det är minsann inte alltid tiden räcker till bloggande så här års.

Kram Maidi

Himmel och Plättar sa...

Tänkte bara kolla in och se vad som händer på din blogg. Man får lite habegär när man ser dina bilder. Tur man bor i urskogen;)

Kram Karina
(Englagård)

Min plats i solen sa...

Kram på dig Ullis!♥ Hoppas att du njuter av härliga vårdagar och har det så bra som man bara kan ha det. :)

Kram Lotta

Hanna sa...

Glad Midsommar
Kram
Hanna

Ingrid sa...

Jag håller med dig, det är skönt med ledighet även om det inte är så himla varmt.

~Ingrid