fredag 27 juli 2012

Fredag

Sitter här med tända ljus och njuter av att vara ledig och bara ta det lugnt. Dock känns det som om det inte är så mycket kvar av det goda…… 2 veckor sedan är det dags att börja igen. Haft några härliga dagar med sol, det är vi inte bortskämda med här i Dalarna.
Idag har vi varit till Rättvik på veteranmarknad då Classic car week har börjat. Blev inga bilgrejer inhandlade men hittade en snygg lykta till bra pris. Allt är så himla dyrt där annars men det är kul att gå och titta.
1
På vägen hem tog vi en tur genom Tällberg och var ner till båthamnen en sväng.
Just nu håller jag på att rensa för fullt här hemma. Har fullt med saker i garaget sedan vi hade byloppis förra helgen. Mycket försvann som tur var redan då. Som tur är finns det lite bra facebookgrupper där man kan bli av med en del. Resten ska skickas till Ta till vara i Leksand.
2
Hade lånat en lada lite närmare vägen vilket var helt perfekt.
0101
Har lite olika liljor som blommar här hemma. Denna är det full fart på medans….
0071
den orangea har blommat över redan.
0351
Denna läckra blomma fick jag av svägerskan förra sommaren. Kommer ju inte ihåg vad den heter just nu.
0361
Malvan blommar också för fullt. Det är en ljuvlig tid just nu, men man märker av som sagt att det blir mörkare om kvällarna.
Kommande vecka kommer det att bli lite olika utflykter. Kan tänka mig att det bli en del turer åt Rättvikshållet, men en annan tur ska också hinnas med.
signatur hjärta

Ps. Har fått lägga till ordverifiering på kommentarerna då jag fått massor av spam på sista tiden. Hoppas att det är ok för er ändå.

18 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Skönt att vi äntligen fick oss lite sommarväder Ullis! Jag har bara en vecka kvar innan allvaret drar igång. Mina börjar nian i år så det blir säkerligen ett hektiskt år...igen...

Vilken söt blomma du fick av svägerskan!

Kram Annica

Grodmamman sa...

Jag har en vecka kvar, men jobbar bara en vecka innan jag har tre dagar till.
Vad skönt att bli av med lite grejor och tjäna pengar på det också!:)
Vackra blombilder!
Kram

Hanna sa...

härliga sommarbilder
Kram
HAnna

Min plats i solen sa...

Så fina bilder! :) Ja, tänk vad sommaren rusar på. Augusti väntar runt hörnet och jag blir alltid lite vemodig när vi går in i den sista sommarmånaden. Plötsligt så inser jag att det finns så mycket kvar som jag vill hinna med innan hösten slår till. Skynda att älska med andra ord.

Ha det gott och ta hand om er!

Kram Lotta

Hanna sa...

ha en bra dag!
Kram
Hanna

Black Iris sa...

Vad roligt med en byloppis.. Vi åkte förbi många små loppisar när vi bilade till Jämtland. Det var omöjligt att stanna vid alla för då hade vi aldrig kommit fram :))
Just nu sitter jag med ångest för ikväll börjar jag jobba med 5 semesterveckor bakom mig..

Kram Maidi

millandante sa...

Härligt att du är ledig ett tag till:)

Oj, spam.. hur yttrar det sig, hur märker du det? Undrar en som inte haft ordverifiering på länge...

Kram

Elzie sa...

Hej Ullis! Hoppas allt är bra med er. Nu har ju skolorna börjat och livet börjar gå tillbaka till det normala.
Ha en fin helg.
Kram Elzie

Anna sa...

Kikar in för att önska dig en fin början på hösten!

Kramar från ön!

Himmel och Plättar sa...

Nu märks det att det är länge sedan jag var här inne och kollade. Du bjuder verkligen på en massa fina bilder.

Gröna fingrar är inte det jag är mest känd för om man säger så så jag brukar njuta av andras vackra trädgårdsbilder i stället.

Ha det gott
kram Karina

junhe sa...

Härliga sommarbilder att titta tillbaka på nu i november när rå kylan sätter in *burr*
önskar trevlig helg/ kram junhe

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej där:) Du är ju tom sämre än mig på att blogga:)

Snart är det jullov!!

Kram Annica

junhe sa...

Saknar dig!
Skickar varma kramar i januari kylan (11 minus och snöfall)
Kram Junhe

Stina sa...

Hoppas att du har det bra där borta.:-) Kram Stina

Agge sa...

Hej Ullis!!!
Hoppas du har det bra.Saknar dina inlägg.:)
Kramiz...Agge

Anonym sa...

Hej!
Vi vill tipsa om att du kan nominera din blogg till Årets Byggblogg som avser utnämna Sveriges bästa byggblogg den 29 maj 2013. Vinnaren kammar hem 25 000 kronor i ett projektkort att handla varor för på BAUHUAS. Skicka in ditt bidrag senast den 12 maj. Lycka till!
http://www.bauhaus.se/byggblogg.html

/Anna, Priest PR

شركة تنظيف بالرياض sa...

amazing

شركة تنظيف بالرياض

حراج السيارات sa...



good job

حراج السيارات