tisdag 19 augusti 2008

ETT LITET FÖRSÖK

Har provat att installera om Windows Live Writer så nu måste jag prova om det fungerar.

Köpte häromdagen en blomma att ha ute. Är så trist med allt som börjar vissna.



Hittade inte krukan som jag tänkt ha den i så det fick bli en jag hittade i uthuset bara. Förstår bara inte varför den blivit kvar eftersom den var spräckt. Hur tänker man egentligen ibland? Får leta vidare efter den jag egentligen tänkt.


Nu har jag bestämt mig för att senare i höst när jag kommit igång på jobbet ordentligt ska jag måla vår ena kökssoffa. Just nu hamnade överkastet jag köpte på IKEA där.



Har ju inte tänkt att ha det upp över ryggstödet sen, utan bara på dynan. Örngotten med de två damerna har jag köpt av Stina tidigare i somras. Gubben tycker att det känns bra med damsällskap när han ligger på soffan och tar igen sig, *s*.


Igår blev jag väldigt överraskad över att jag fått en till utmärkelse. Denna är väldigt speciell. Det är från Linda, Lantliv i lägenhet som har gjort den alldeles själv och jag är den första som får den.


Så här skriver Linda:


Jag har "designat" en egen utmärkelse som gärna får cirkulera på bloggarna..... meningen är att den ska skickas vidare till EN person åt gången.... jag vill starta det hela genom att ge den första till Ullis, Leva på landet


Vad säger man. Jag blir så mållös att det är jag som får den. Hittar faktiskt inte ord för hur glad jag blir. Det känns väldigt speciellt och du ska veta Linda att det är väldigt ömsesidigt, jag gillar dig så mycket.



Nu ska jag ge den vidare till endast En person och det var både lätt och svårt att välja. Väldigt lätt att hitta någon som jag tycker ska ha den för ni är så många som jag vill ge den till. Det svåra blir att bara välja en enda. Mitt val är att ge den till Annica Mitt liv - Mina drömmar. Tack för att du finns, så långt bort men ändå så nära.


Nu ska jag håll alla tummar jag har när jag publicerar detta.


Kramar till er alla! Tack för att ni finns!

PS. Självklart fungerade det inte som det skulle. Gick bra att göra inlägget utan bilder. Har ju fungerat så bra förut. Någon som vet hur man kan fixa det?

Ullis

43 kommentarer:

Mjuka sa...

Åh va roligt Ullis!! Vilken fin som hon gjort alldeles själv!! Gillar överkastet du har från ikea, har faktiskt påslakan som är i samma mönster. Det var en drive för några månader sedan och de kostade bara 19 kr styck. Hoppas du får en skön dag i morgon
kramar M

Living by Milla sa...

Åhh, vilken underbar utmärkelse, grattis!

Kökssoffan kommer bli fin i vitt. Jag håller på att övertala mannen att vi ska skaffa en men det går inte så bra:( Men jag ger inte upp, det är bara att kämpa vidare,hahaha!

kramis Camilla

In my house sa...

Godkväll i stugan.... Det som du skulle installera vet jag inte ens va de ä,,, är väldigt kass på datorer,,, men när jag väl har lärt mig nåt så sitter de,,, tex när de gäller min blogg... Så jag är tyvärr ingen vidare god hjälp!!!

- De överkastet från IKEA, är jättefint! Natti natti j

Hagbacken sa...

Åh TACK Ullis för dina verkligen fina ord..du gjorde HELT rätt i att skicka den t Annica, hon verkar ju såå go!

Hade inte sett sprickan om inte du sagt ngt...tycker det är så fint med de där blommorna!

Överkastet är ju också så fint...NU ska jag avsluta här och lägga mig och läsa katalogn..sambon klagar över smattret nu vid datorn..*s*

Kram på dig//Linda

Anonym sa...

Nu när hösten kommer så blir man ju sugen på lite förändrignar både inne och ute. Än är sommarblomorna fina hos oss, i alla fall de som står under tak. Nu har det regnat i en vecka så det lär väl ändras...

~Livet i byn

Anonym sa...

Åhh, vilken fin award. Den är du verkligen värd. Soffan kommer att bli jättefin som vit:-) Nepp, nu får man skynda sig lite här. Snart kommer taxin för dottern:-)
Kram

Stina sa...

Haha...den var bra...den med gubben och kuddarna. Kramis

Annica sa...

Men Ullis nu blev jag tårögd...

Stort tack kära vän!

Jättesuperbamsedunderkramen
Annica

PS. upptäckte att jag är inloggad på "Galen i..." men du vet ju vem jag är;)

Millygarden sa...

Hej Ullis,

Du frågade vart jag käöpt mina ljusstakar! Har köpt dom på Majas cafe i rengsjö. Men tror att det dom kommer ifrån Madame stoltz.. kika e-butikerna som broarne,my home i kalix mfl.

Ha det gott!
Kram Marina

Millygarden sa...

Glömde säga Grattis till Utmärkelsen!


Kram Marina

Ofelias Hus sa...

Grattis till utmärkelsen!

Visst är det praktiskt med överkast på soffor, det brukar jag ha på våra IKEA-soffor när det är slaskväder ute...med tre katter och en hund som hela dagarna springer ut och in genom kattluckan så blir sofforna lätt smutsiga annars.(våra 4 barn bidrar ju också)
Då är sofforna rena och fina under och då är det lätt att bara dra av dem om man får besök.
Kram
Anette

MiaMaria sa...

Grattis till utmärkelsen!!!!!!

Och vilken härkig soffhörna!

Ha´en bra dag!
MiaMaria

Anonym sa...

Hej Ullis!

Grattis vad roligt med utmärkelsen!

Vad fint det blev på kökssoffan med damer och täcke, finfint!

Vad är det du installerar? Alltid nyfiken.....

Kul att du blev nyfiken på mina grejor...
Det är mycket kvar som ska fixas i vardagsrummet och målas och byggas mm innan det är klart men kanske jag kan bjuda på nåt smakprov framöver.....

Ha det gott!

Kram Bodil.

Malin sa...

Hej!
Windows live writer har jag aldrig provat...
Grattis till utmärkelsen! =) Den var jättefin tycker jag.
Kramar Malin

Dalatorpet sa...

Grattis :-) har inga råd att ge dessvärre ang ditt lilla problem

Anonym sa...

Grattis till den fina utmärkelsen! Vad roligt!

Har inte provat windows writer, hur fungerar det? (när det fungerar som det skall)

Hoppas du känner dig piggare, Stor kram Linda

ps, tror soffan kommer bli jättefin i vitt. Jag ska snart börja måla vårt köksbord, är lite nervös när det är en så stor möbel.

Grodmamman sa...

Grattis till den fina utmärkelsen!
Ska bli kul att se hur soffan blir när du orkar måla den! Det kan väl knappast bli annat än bra!:)
Kram

Sara sa...

Grattis till den fina utmärkelsen. Jag ska också måla köksoffa, en vacker dag........
Kram Sara

karofina sa...

men va kul att hon gjort en egen utmärkelse och att det är just du som fått den!! med all rätt eftersom jag är en riktig stammis här hos dig *fniss* din blogg är underbar!

nya program i datorn är bara jobbigt, jag drar mig från att installera nytt ;)

kram till dej!

Södralycke sa...

Grattis till den fina utmärkelsen!
Lite nya uteblommor borde nog införskaffas här med...börjar se lite trist ut i krukorna nu :)

Ha det bra! Kram Johanna

Hagbacken sa...

*ler*Ja, jag misstänker att Milton kanske inte alls vill ligga i sina bäddar..men nu har jag iaf at erbjuda honom....jag förstår att din katt pockar på uppmärksamhet...det är just därför jag så gärna skulle vilja ha katt också...men nu är jag jätteglad åt att det förhoppningsvis funkar med en allergivänlig hund ist!

Kram Linda

Levindas Värld sa...

Ja visst är det trist att blommandet avtar och vissnar ute nu.... :(

Jag vill också måla om min kökssoffa, men vi får se när det blir av. Har ju lite trångt om saligheten i min lägenhet...hihi!!

Grattis till utmärkelsen, va roligt!!

Kramis!

PiaMaria sa...

Din soffa är härlig!!! Och grattis till din fina utmärkelse!!!


Kram PiaMaria

hemtrevnad marie sa...

Å, grattis till en sån unik utmärkelse!!
Den är du värd!
Har ju som du förstår inte fixat att få in bilden på den jag fick av dig igår...ska försöka få lite hjälp av 16 åringen...
ha en härlig morgondag!
god natt!

Anonym sa...

Hej Ullis!

Vad intresant, varifrån installera du det och är det lättare att göra inlägg på det viset?
Det är ju alltid kul att lära sig nytt.
Jag håller på att lära mig att ladda videofilm till You Tube så att jag på bloggen ska kunna visa min familj och vänner och alla som vill se förstås Matilda gå och prata mm. Lite annorlunda mot att bara se kort. Det är ju bara min mor som har träffat henne.
Så om några dagar kanske jag har fått rätt på det.
ha det gottis!
Kram Bodil.

Anonym sa...

Överkastet var jättefint och kul att de har namn, då blir de ju mer personliga. Nu ska jag äta mat på Niklas, typ. :-)

Smultronstället sa...

Heej, och grattis till alla dina fina utmärkelser. Och tack för tips om en fin blogg, måste kika in där åxå.

Ha det gott
Kramar M

Vitt är vackert sa...

Kom min kommentar med tro??? Eller skrev jag fel bokstäver och stängde ner för fort???

Gratulera iallafall till din fina utmärkelse!!

Å så skulle jag säga att det verkligen är ett dilemma det här med tvättbrädan... Men det lutar nog åt att min får vara som den är...

Ha det bra!

Kram Ellinor

P.s Risk finns att du får detta två gånger nu, iafall du har sån där kontroll på dom :)... D.S

Desirée sa...

Grattis!!! Åhh...jag är också sugen på att köpa nya uteblommor - kanske får ta en sväng till blomsteraffären idag. Ha en härlig torsdag!!!

Dicksonska våningen sa...

Så speciellt att få en egendesignad award! Vilken bra vän du har!
Kram Annika

Galleri Hönshuset sa...

hej Ullis. Grattis, den är du värd. Man blir ju så glad av dina varma och gulliga kommentarer du lämnar efter dig. Soffan blev jättefin. Kram Pirre

Inspiration i vitt sa...

Ojoj det haglar utmärkelser i luften och en hel hög hamnar hos dig,då är det bara att grattulera.
Vad fin den utmärkelsen var som Linda gjort,verkligen.
Känns som att hösten är nära, ska snart göra höstfint vid entre'n men inte riktigt än.
Kram på dig/Ingela b.

Katta sa...

Vilken fin award du fick, grattis.De där damerna i sofan kan väl du unna mannen att vila vid ;D
Ska bli spännande att se om du målar soffan.Målade själv en soffa i vintras och är så nöjd så.Kram Katta

Stina sa...

God morgon pluttan!

Hoppas att din dag blir solig och fin.:-) Puss

Lavendel & Romantik sa...

Hej och Grattis till utm.Snyggt på soffan också...Hoppas att allt är bra Kram på dig/Majsan

A home far away sa...

Grattis till den fina utmärkelsen, den är du värd! Vilken ära att få den först av alla:-

Ha en superfin helg!!

Kram Gunilla i ett mörkt Singapore

Vecka - Vecka sa...

Grattis till utmärkelsen! Den var du värd!
Synd att inte programmet fungerar som du vill. Har du testat att förhandsgranska? Jag använder mig alltid av Windows live writer och är supernöjd.

Trevlig helg!

Kram,Lotta

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tack detsamma!

Kram ANnica

Levindas Värld sa...

Hej!

Jamen precis, det är ju jätteroligt att bloggare från andra länder kan få ett hum om vad som står på bloggen, fiffigt med översättaren juh :)

Jadu det där storpacket snöre har jag köpt i en inredningsbutik hos mig som heter Madame Nyberg. Så perfekt att ha MKT snöre!!

kramis!

Hem och Lycka sa...

Så fint med kökssoffan! Och grattis till din utmärkelse som du är väl värd! kram

Ellas Inspiration sa...

Ett stort GRATTIS!!

Va härligt att din man fått lite extra damsällskap..

Ha en skön lördag!

Kram Karin

Hagbacken sa...

Ville bara önska dig en trevlig helg, vännen!

Kram Linda

marita blücher sa...

Hejsan Ullis,
Ja du, det var verkligen ett tag sedan och jag ser att du varit betydligt mer flitig med ditt bloggande än vad jag har varit - många fina inlägg. Jag får börja med att gratulera dig till alla de fina utmärkelserna du fått - GRATTIS! förstår att den senaste värmer lite extra. Kökssoffan kommer säkert att bli jättefin i vitt - det var faktiskt ett tag sedan jag höll i en målarpensel - börjar nästan få lite abstinens, men har inte lyckats hitta några bra möbler på sistone.
Önskar dig en fortsatt skön helg och hoppas att vädret hos dig är bättre än här - regnet öser ner - suck.
Kramis/Marita