fredag 3 juli 2009

FREDAG

Hoppas att ni alla har det bra i värmen. Nu verkar det ju som om vi ska få sämre väder framöver. Det får bli för ett kort tag då tycker jag.

Hela veckan har vi fortsatt att vara här vid vårt bad i byn.

Mycket barn är det i olika åldrar så även den äldsta som fyller 16 på söndag tycker det är kul att vara där. Det som är kul är ju att det blir så många fler som bor här på somrarna och det är många i mina barns ålder.

Yngsta sonen kan bo i vattnet. I går var det dock iskallt. Det var mycket mindre med vatten i mitten av veckan så vi tror att de har släppt på mer vatten uppifrån Trängslet för nu är det mer igen och framför allt jätte kallt. Nu hoppas vi att det ska bli varmare idag igen.

Denna ljuslykta fick följa med hem när jag handlade förut. Den passar bra på kroken där jag hade blommor hängde förut innan vi höjde altanen. Fattas dock ett ljus i den än så länge.

När jag var på Leksands bröd här om dagen för att köpa en kartong knäckebröd hittade jag denna emaljerade korg. Passade hur bra som helst till mina pelargoner. De hade många emaljerade saker som jag blev sugen på, så det får bli en tur dit snart igen. Det ni ser på sidorna om korgen är inte hål på altanen. Vi höjde ju vår altan rejält och då kom källarfönstren under altanen istället. För att det inte skulle bli så mörkt i källaren har vi inte satt för vid dem utan istället satt i pansarglas där. Då kan man ju gå på det utan att det händer något.

Vill med detta inlägg önska er alla en riktigt skön helg!

28 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej Ullis! Visst är det härligt med sol och bad och er badplats ser jättemysig ut! Vi var också och badade i går, men i dag blir det poolen hemma som gäller det är inte så dumt det heller! Ha en jätteskön helg! Stor kram från Maria

Lantligt i stan sa...

Härliga badbilder! Här börjar det mulna på och något kvällsdopp blir det nog inte! Så fint du fyndat med ljuslyktan och korgen! Ha en trevlig helg! Gårdsuktion blir det för min del under morgondagen, så jag hoppas på vackert väder.
Kram Anki

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs!! ja så härligt ed bad...ljuva sommartid!!förstår grabben kan va i hur länge som hälst!
vi har just köpt pool...vår andra pajja..men det gjorde inget...nu fick jag ju köpa större...så nu ska vi ut o se om vi får ihop den!

härlig lykta..lantlig o mysig!!

TREVLIG SOMMARHELG!
♥Kramar Millan♥

Marie//Tekla Maräng sa...

Ljuvliga badbilder du bjuder på, ja det gäller att ta till vara chanserna när dom ges-
Undrar var du köpt den fina trälådan som du har headern? Tycker den är så vacker!
Ha det gott Marie:)

Dicksonska våningen sa...

Åh, så härliga badbilder! Jag tog mitt första dopp igår kväll. Trodde att det skulle vara lugnt på badplatsen för att det var så sent... men icke! Lika mycket folk då :)

Så smart med pansarglas för att få in ljus i källaren. Det ska jag komma ihåg till vi ska bygga altan. Funkar det?

Ha en jättetrevlig helg!
Kram Annika

Grodmamman sa...

Smart idé med pansarglaset!
Här har jag tagit premiärdoppet idag, ca 24 grader i vattnet, helt underbart!:)
Typiskt att det ska bli sämre väder nu när jag äntligen har semester!
Kram

Katta sa...

Vad härligt det ser ut med ert bad där. Min som kan med bo i vattnet och det kan jag med för den delen.Smart ide med pansarglaset. Kram Katta

stina sa...

Hejsan! Ja visst har det varit en superskön tid nu med en massa sol och bad men jag förnekar inte att jag tyckte att det var lite skönt med regnet som kom (här) I DAG ...och i kväll har jag faktiskt frusit!!! Vilken fin korg ...ät nu upp brödet snabbt så att du måste tillbaks för att köpa nytt....
kramStina

Anonym sa...

Tack, söta du för omtanken.
Så härliga badbilder du bjuder på.
Här fyller min äldsta också år på Söndag.
Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Halloj i värmen!
Ser skönt ut att njuta av värmen och svalka sig i sjön. Vi var sjön igår och i natt togs det ett dopp i poolen.

Vad fin den där emaljkorgen är!! Passar perfekt med en blomma i!

Ha en underbar lördag
Kram Annica

Lotta sa...

Härliga bilder,tänk att plocka fram dom till vintern och drömma sig tillbaka!! Synd att sommaren går såå fort.Kramisar Lotta

Desirée sa...

vad badsugen jag blir av dina bilder =)

LillaFlisan sa...

Men gud så smart med panskarglaset!

Vi har ju nämligen samma problem. Altanen är över källarfönstren....
Men nu är det försent vi får tänka på detta när vi byter golvet om x antal år!

Vackra bilder som vanligt ullegulle!

Kram

Flisan

LillaFlisan sa...

Panskarglaset.... Jo, jo, stavningen lämnar en del övrigt att önska...hhahaha!

Sorry!

marita blücher sa...

Hej Ullis,
Tack för din rara hälsning hos mig - blir så glad över allt beröm och alla värmande ord jag får ! Vilka härliga badbilder du visar - i denna tropiska värme gäller det att kyla ner sig med jämna mellanrum. Vilken fin emaljerad korg du köpt och pansarglaset i terassgolvet var ju en genial lösning.
Ha det så gott tills vi hörs igen.
Kram/Marita

Vardags-mirakel sa...

Härliga badbilder! Vacker ljuslykta, och så smart med pansarglaset!Ha det bra, kram Eva.

Ingrid sa...

Nä, ingen mat ännu. Har väl en 2 veckor kvar av CA antar jag. Så fort jag är i mål ska jag börja äta ett mål per dag och byta ut bara två mål. Men jag är ju inte där ännu...

~Livet i byn

Anonym sa...

Yep. Helt underbart att ha kommit in på skolan :) Det ska bli så roligt. Kram

samuelsgården sa...

Vilka härliga bilder man kan tro att dom är tagna här uppe i Jämtland. Den översta bilder är exakt min utsikt från altanen.
Hoppas du har det underbart nu i sommar och hinner varva ned, så körigt som du hade det inför sommarlovet.
Kram Lotta

Levindas Värld sa...

Ja jag håller tummarna för att finvädret ska komma tillbaka då jag går på semester om 5 dagar :)

Då banne mig vill jag med kunna ligga och sola och plaska runt i vattnet...hihi!

Va skönt för er som har en badplats så nära inpå, lätt att ta sig dit och sen hem igen om man känner för en liten vila hemma innan nästa dopp :)

kram!

Gårdsromantik sa...

Så härligt ni har det där i badet!

Hoppas vattnet blir varmt fort - heslat skall det vara ljummet! ;-)

Kram Maud

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God Morgon!!!

Ville bar kika in igen för att GRATTA DIN 16 åring!!!!
STORT GRATTIS!!!!ha en härlig födelsedag!

Ha en jätteskön söndag!
~♥Millemamman-Kramar♥~

Viola sa...

Verkligen härliga sommarbilder du bjuder på..här har nu blivit lite svalare men ännu visar sig solen på en blå himmel, ha en skön dag, kram VIOLA

Millas hem sa...

Jättesöt liten emaljkorg till pellisarna!
Ja, att vara och bada och lata sig är nästan det enda man orkar i värmen! Här har det varit så himla kvavt också och knappt ingen åska, för det brukar ju ändå rensa upp lite!;)

Ha en fin dag, här är det lite mer mulet idag!

Kramis C

Vardagstugg sa...

Vad fin den emaljerade korgen var!

Hoppas helgen varit bra!

Annelie

Hagbacken sa...

Vilken fin emaljerad kruka du hittat! Och vilka härliga badbilder...så skönt att ha ett mysigt ställe alldeles intill en...

Kram Linda

Penseldraget sa...

hej ullis
tack rara du för din goa kommentar =) och va kul att du tycker om din låda och att den fått en sånt viktigt innehåll =)
ha en skön söndag
kram pia

Stina sa...

Mysiga badisbilder.:-) Kramis gumman